Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portret

Deze foto maakte ik tijdens mijn reis in Rotterdam. Deze man komt erg geheimzinnig over en de tweede vond ik dat hij op een leuke manier kon lachen.
    Ik heb de foto's zwart wit gemaakt om de persoon nog beter tot zijn recht te laten komen.
    Beiden werden met de nikon D5000 gemaakt.

Nikon 1/60 s
    f 9
    iso 200

Nikon 1/125 s
    f/ 5.6
    iso 200

Loeky.

Re: portret

Beide portretten zitten wel heel krap in kader zeker foto 2 - wat ik heel spijtig vind in portretstand had je meer ruimte gehad.
    ZW-w omzetting van foto 1 is goed die van foto 2 kan wat meer contrast gebruiken maar misschien gaan andere kijkers mijn mening niet volgen

Renée

Comment

Alleszins al heel erg imposante gelaatstrekken van deze man. Ik vind het ergens jammer dat zijn baard er niet opstaat! Deze zou er echt goed bij passen, zeker bij het zwart/wit van de foto!
      Scherpte en belichting ok denk ik.

Grtz, Jelle
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
        Beide portretten zitten wel heel krap in kader zeker foto 2 - wat ik heel spijtig vind in portretstand had je meer ruimte gehad.
        ZW-w omzetting van foto 1 is goed die van foto 2 kan wat meer contrast gebruiken maar misschien gaan andere kijkers mijn mening niet volgen

Renée
        Ik volg Renée,te krap in kader.

Comment

Bedankt voor de reacties : Heuh, Mij ging het vooral om de uitdrukkingen weer te geven dat interesseert me heel heel erg en daarom ook de nadruk te leggen op de delen die mij het meest interesseerden. Bij de eerste foto ging het in eerste instantie om de bril met de weerkaatsing. En bij de tweede de dichtgeknepen ogen bij het lachen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties : Heuh, Mij ging het vooral om de uitdrukkingen weer te geven dat interesseert me heel heel erg en daarom ook de nadruk te leggen op de delen die mij het meest interesseerden. Bij de eerste foto ging het in eerste instantie om de bril met de weerkaatsing. En bij de tweede de dichtgeknepen ogen bij het lachen.
            Hoi Loeky, volgens mij als je een gewoon portret had genomen zou je nog steeds de weerspiegeling in de bril zien en bij de tweede nog steeds die aanstekelijke lach … denk ik

Comment

Okidoki Pancho, de volgende keer dan beter he

Comment

ja, ik volg hier ook de rest hoor
                indien z'n (prachtige?) baard er volledig had opgestaan...

Maar ik begrijp je bedoeling wel (achteraf had je trouwens nog kunnen croppen hé )
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

tja, noekelMi, croppen kon ook maar dan verloor ik toch scherpte ? Dat wou ik in geen geval. Ik wou deze keer echt werken aan scherpte en euh... rechte foto's.

Maar de volgende keer trek ik het portret in zijn geheel en als mijn model mooi in de plooi, blijft staan, kiek ik daarbij de delen die ik wens te benadrukken. Dat zou een mooi geheel worden.

Ik dacht dat de tweede foto ietjes te licht was en dat het wat donkerder mocht zijn ?

Comment

Als het Sergio Leone lukt om met dergelijke close-ups fantastische films te maken, dan
                    moet het jou ook wel lukken. Mooi.

Comment

Working...
                    X