Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iron Man

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iron Man

    Panning is nog steeds niet m'n sterkste ding. Toch wat op aan het oefenen geweest.

    Zie hier mijn selectie van de Iron Man te Antwerpen.








    Wat denken jullie van deze shots?
    [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

  • #2
    Re: Iron Man

    De snelheid zit er goed in, maar jammer genoegd mis ik op alle drie de foto's scherpte op de renners.
    Moet wel toegeven dat ik het zelf nog nooit gedaan hebben dus kan me wel voorstellen dat het niet altijd even gemakkelijk is.
    het zijn in elk geval goede pogingen en denk wel dat je er komt.

    Mvg,
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

    Comment


    • #3
      Re: Iron Man

      Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
      De snelheid zit er goed in, maar jammer genoegd mis ik op alle drie de foto's scherpte op de renners.
      Moet wel toegeven dat ik het zelf nog nooit gedaan hebben dus kan me wel voorstellen dat het niet altijd even gemakkelijk is.
      het zijn in elk geval goede pogingen en denk wel dat je er komt.

      Mvg,
      Idd, goede pogingen maar de scherpte ontbreekt, not an easy subject. Maar met sluitertijden van 1/30 en 1/40 lukt het nooit om het onderwerp scherp te krijgen. Minimaal naar 1/125 gaan en veel oefenen op de panning.
      De rest zit wel goed in mijn ogen , scherpte en panning is een kwestie van de correcte sluitertijden en veel oefenen.

      grtjs
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: Iron Man

        Beiden bedankt voor de opbouwende kritiek.

        Met de sluitertijden ben ik dan serieus de mist in gegaan. Ik dacht dat de gouden regel was de sluitertijd te nemen waarmee het object ongeveer kwam voorbij gesneld.
        [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

        Comment


        • #5
          Re: Iron Man

          Een zeer goede link betreffende panning .



          grtjs
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

          Comment


          • #6
            Re: Iron Man

            mooie pogingen, vooral blijven oefenen!!
            heb dat ook eens gedaan onlangs, van de afdaling van de Ventoux,
            niet één was geslaagd
            mvg. Hans
            Alleen mensen met fantasie,
            hebben oog voor de werkelijkheid.
            Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

            Comment


            • #7
              Re: Iron Man

              Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk bericht
              ....... Ik dacht dat de gouden regel was de sluitertijd te nemen waarmee het object ongeveer kwam voorbij gesneld.
              hoe bedoel je.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Iron Man

                Ik volg de commentaren hierboven...
                Ik zou je aanraden om eerst een wat kortere sluitertijd te nemen, totdat je daarmee kunt pannen en scherpe fietsers,... bekomt. Eens je dat onder de knie hebt, kun je geleidelijk aan overschakelen naar langere sluitertijden.
                Panning vergt heel wat oefening...
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Iron Man

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                  Ik volg de commentaren hierboven...
                  Ik zou je aanraden om eerst een wat kortere sluitertijd te nemen, totdat je daarmee kunt pannen en scherpe fietsers,... bekomt. Eens je dat onder de knie hebt, kun je geleidelijk aan overschakelen naar langere sluitertijden.
                  Panning vergt heel wat oefening...
                  zo is dat
                  met uw gouden regel van de snelheid heb ik wat moeite
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iron Man

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    hoe bedoel je.
                    grt,bouk.
                    Ik dacht dus dat de stelregel was dat als een auto op circuit voorbij komt scheuren tegen +/- 200 km/h je dan ongeveer 1/200 moest nemen als sluitertijd. Ik schatte dat deze fietsers tussen de 30 en 40 km/h voorbij kwamen vandaar dus die sluitertijd
                    [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

                    Comment

                    Working...
                    X