Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Een kapel of kerkje die reeds veel werd gefotografeerd maar darom niet mooi meer is. Goede omzetting naar ZW-W .
Vraagje: Is de foto verscherpt ?
en ben ook benieuwd naar de kleurversie
Renée
Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck RenéeBekijk bericht
Een kapel of kerkje die reeds veel werd gefotografeerd maar darom niet mooi meer is. Goede omzetting naar ZW-W .
Vraagje: Is de foto verscherpt ?
en ben ook benieuwd naar de kleurversie
Renée
De foto is bijna niet verscherpt maar de definition en contrast is opgedreven bij de zw/w omzetting.
Ik ga de kleurversie niet zetten, er was geen zon(licht) en heb daardoor geen mooie kleuren.
de kapelmuur, altijd goed voor een mooi plaatje
maar zou het kunnen dat er een beetje scherpte ontbreekt?
mvg. Hans
Volgens de DOF calculator heb ik scherpte vanaf 1m tot oneindig met deze instellingen.
Waar is het onscherp? De eerste 3 stenen kunnen onscherp zijn( 1/160 , 14mm, iso200, f6,3)
(ik vind het evenwel een beetje raar dat die rijen kinderkopjes niet evenwijdig lopen met de onderkant van de foto. Of is dat maar een raar idee van me?)
(ik vind het evenwel een beetje raar dat die rijen kinderkopjes niet evenwijdig lopen met de onderkant van de foto. Of is dat maar een raar idee van me?)
Ik heb een breedhoeklens gebruikt 14mm, dus vervorming is normaal.
Het stijgingspercentage gaat tot 20%
Geen enkele kassei ligt daar perfect.
Ik heb geprobeerd het stijgingspercentage weer te geven (laag camerastandpunt) en de kasseien.
De Muur in De Ronde van Vlaanderen betekent voor mij fel bergop en kasseien.
Ter info, mijn beste foto heb ik in SC Architectuur gezet.
Bedankt voor de reactie.
Mvg,
Eddy
maar geeft wel goed het idee, dat daar een bocht zit.
grt,bouk.
Mooie foto van deze toch wel mythische plaats. Ik heb geen opmerkingen of ik zou ze moeten verzinnen..... Scherpte inderdaad dik in orde.... ondanks mijn oude (maar blijkbaar toch nog goede) ogen .
Groetjes
Comment