Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waterlelie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waterlelie

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
    euh, ik vrees van wel

ik lig dus op mijn knieën (op een kniematje ) op het terras, juist aan de rand van de vijver.
    In de vijver, een klein aquariumpje, met daarin 2 blikken maïs (in een kaki-zakdoek gedraaid tegen de reflectie).
    Daarin hou ik m'n camera, op ongeveer 30 mm ingesteld en startend vanaf F 11. Telkens foto's nemend op 2" timer en telkens iets veranderend van diafragma en camerastand, want ik zie dus totaal niet wat ik trek.
    Dus ik vrees dat wat je voorstelt moeilijk haalbaar is
    of...?
    Aha... Nu ben ik meer mee..
    Ervoor zorgen dat het aquarium in de vijver niet kan bewegen (constructietje bouwen indien nodig). Dan kan je ongeveer werken zoals ik omschreef, met een klein statief (gorilla-pod of zo). Allé, 'k denk toch dat je dan zo ongeveer kunt werken. Het blijft natuurlijk vervelend dat je niet kunt zien wat je trekt. Maar, juist daarom denk ik dat het belangrijk is om "op voorhand" scherpstelling en belichting vast te leggen.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
      Aha... Nu ben ik meer mee..
      Ervoor zorgen dat het aquarium in de vijver niet kan bewegen (constructietje bouwen indien nodig). Dan kan je ongeveer werken zoals ik omschreef, met een klein statief (gorilla-pod of zo). Allé, 'k denk toch dat je dan zo ongeveer kunt werken. Het blijft natuurlijk vervelend dat je niet kunt zien wat je trekt. Maar, juist daarom denk ik dat het belangrijk is om "op voorhand" scherpstelling en belichting vast te leggen.
      je hebt geen idee hoeveel zo'n aquarium beweegt
      dat zweeft dus gewoon op het water

ik ben al blij dat ik die foto's heb, maar ik denk dat ik het bij mijn gewone foto's hou

maar ik ben blij dat ik het geprobeerd heb.

eentje om het afteleren:

[Mod-Sannepoes]
      In 1 topic toon je maximaal 3 verschillende foto's in de Beginnershoek 4de foto werd bij deze verwijderd.

dus vanavond nog een beetje Engeland

[/CENTER]
      Last edited by Sannepoes; 26 juli 2011, 17:35.
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        je hebt geen idee hoeveel zo'n aquarium beweegt
        dat zweeft dus gewoon op het water
        Dat kan ik me nu wel voorstellen. Juist daarom dat je ervoor moet zorgen dat je aquarium niet beweegt door een constructie te bouwen (bvb bovenste rand(en) vastmaken aan een plint die je op zijn beurt vastmaakt aan de rand van de vijver...) 't Moet natuurlijk wel haalbaar zijn... Ik weet niet hoe groot je vijver is en hoe ver die bloem van de rand staat...(Voor mijn wijnfoto's heb ik ook een constructie gemaakt adhv plinten die we niet meer nodig hadden)
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Zoek eens uit of je met een draadje tussen camera en laptop (oid) de scherpstelling
          etcetera op de monitor kunt beoordelen vóór het afdrukken.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Ik weet niet of het gaat helpen, het is wel te proberen...

Je werkt op voorkeuze stand AV (zoals je nu doet) en neem je foto's. Aan de hand van die voorbeeldfoto's (testfotos) kan je uitmaken wat de goede belichting is (exifs).
            Stel deze nu in op de Manuele stand (zo ben je toch al zeker van je belichting) en ga je dan concentreren op je scherpstelling. Eventueel werken met over- en onderbelichting voor een samengestelde foto.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

manueel scherpstellen, lifeview met vergroting
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

ok, merci
                zal ik proberen
                maar 't mag dan wel een beetje beter weer zijn
                ik probeer...

Comment

de compositie van den derde vind ik geweldig mooi

Comment

Denk dat dit wel een erg moeilijke opgave is. De tweede zit qua compo wel goed maar de scherpte ontbreekt. Om het scherm te zien kan je achter in de bak een spiegeltje plaatsen in een hoek van 45° .
                    Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                      Denk dat dit wel een erg moeilijke opgave is. De tweede zit qua compo wel goed maar de scherpte ontbreekt. Om het scherm te zien kan je achter in de bak een spiegeltje plaatsen in een hoek van 45° .
                      hmmm, goed idee!!!

en was ook al aan het denken aan een "stellingstje" hoor. Dat zou haalbaar moeten zijn, want de eerste ondiepe rand van de vijver is ongeveer 15 cm diep.

merci!

(en sorry voor die 4' foto)
                      ik probeer...

Comment

Man, man, man.... heb ik moeten scrollen om hier beneden te geraken. Heb dus geen vorige comments gelezen, maar voor mij de tweede.... als ie een ietsje scherper was geweest.
                        Groetjes

Comment

Working...
                        X