Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heb deze foto gemaakt met de Canon 550 D en heb de zoomlens eens uitgeprobeert (canon 55 - 250 mm IS)
Volledig ingezoomd op 250 mm
5.6 1/400 sec
iso 500
bedankt voor het kijken en de reacties...
Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L
een mooie van kleuren en scherpte,, de compo was beter geweest met wat meer ruimte rechts ipv links van het bijtje, zodat deze wat meer het beeld inkeek,misschien een tip voor de volgende foto's.Grtjes Francine
Valt best mee,
al is het geen bij.
't is een vlieg,
jawel,
een zweefvlieg.
Maakt verder niks uit met betrekking tot de foto.
Zweefvliegen zijn ook mijn favoriete onderwerp, ze blijven vrij lang stil zitten,
in tegenstelling tot bijen, hommels, wespen, enz.
Blijf het proberen, ik denk dat er zelfs meer inzit met de lens die je gebruikt.
Een echte macrolens, is hierbij iets handiger om mee te werken, naar mijn mening.
mooie foto
maar zoals pacha zegt :het is geen bij maar een zweefvlieg...een bij heeft 4 vleugels net zoals een wesp en andere soortgenoten
mvg ventri
Inderdaad tot voor enkele dagen wist ik ook niet dat dit een zweefvlieg was tot ik hier ook een foto poste met dit diertje erop ( mijn eerste macro post hier trouwens)
Wat je hier allemaal leren kan hé
een toffe foto hoor
Groeten Benny
D7000 en en enkele lenzen.
Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert
Staat er mooi op, maar kon scherper. Ik heb dezelfde lens, maar gebruik ze zelden op 250 mm, omdat (bijna) elke telelens op haar uiterste steeds wat aan kwaliteit inboet. Ik zou het nog eens proberen op 200 mm bijvoorbeeld.
Groetjes
Staat er mooi op, maar kon scherper. Ik heb dezelfde lens, maar gebruik ze zelden op 250 mm, omdat (bijna) elke telelens op haar uiterste steeds wat aan kwaliteit inboet. Ik zou het nog eens proberen op 200 mm bijvoorbeeld.
Groetjes
Ik volg (heb ook dezelfde lens). Maar toch al een mooi resultaat
Idd een zweefvlieg, ook nog te herkennen aan de mond/bek. Een bij heeft kakaen, deze een slurfachtig ding om sap op te zuigen.
OT, gezien de lens een mooie foto! De compo is redelijk centraal wel.
Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.
Comment