Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zal misschien wat hard aankomen als eerste reactie op deze post, maar ik vind het spijtig dat je eindigt met de minst goeie foto uit de reeks.
Pas op, je hebt het jezelf hier zeer moeilijk gemaakt met de grote lichtcontrasten. Donker tussen de bomen en een heldere lucht.
Kan je oplossen met een blend van meerdere foto's, maar goed ...
Bij de kleurenversie heb ik ook wat problemen met de blauwe schijn tussen de takken (chromatische aberratie ?)
Je standpunt is minder goe gekozen : voor mij iets te weinig kasteel te zien en iets te veel bomen.
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen slechtenBekijk bericht
Goed idee om deze foto als afsluiter te posten.
Ikzelf ben ook daar geweest, en moet zeggen, dat ik het jammer vind dat ik deze foto niet heb genomen.
Moet ik ook de voorgangers gelijk geven met de scherpte van de foto.
(heb je die auto ook zien staan?)
Ik moet Jurgen hierin volgen, het zijn zeker niet de beste uit de reeks maar ik begrijp wel het idee waarom je met deze wilde afsluiten.
We hebben in heel de reeks opnamen van binnen gezien en ik heb me wel eens afgevraagd hoe het gebouw eruit zag aan de buitenkant dus Sien voor mij heb je de juiste keuze gemaakt.
Inderdaad jammer van de scherpte maar het idee vind ik wel heel
Groeten Benny
D7000 en en enkele lenzen.
Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert
met de af-punten en eventueel wat extra met lightroom
AF-punt bepaalt gewoon "on camera" waarop je scherpstelt, dat is geen verscherping.
"Eventueel wat extra met lightroom..." : moet je niet "eventueel" doen, maar steeds en soms wat meer dan anders.
Verscherpen kan inderdaad met lightroom, maar als je beschikt over Photoshop Elements kan dit ook met "lagen". Gebruik maar eens de zoekfunctie om meerdere methodes te vinden.
greetz
Cheeta
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak. flickr
Comment