Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
[QUOTE=JPV;3190345]Mooi en een aangename DoF , maar voor mij nog iets teveel ruis in de BG en in de onscherpe delen.[/QUOT
Over die ruis zat ik echt met vragen, en ben blij dat ik uw reactie daar op krijg,
F8, iso100, klein beetje bijgesneden, waar kan het nog aan liggen die ruis
Groetjes Rosie
GROETJES ROSIE
Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55
Over die ruis zat ik echt met vragen, en ben blij dat ik uw reactie daar op krijg, F8, iso100, klein beetje bijgesneden, waar kan het nog aan liggen die ruis
Groetjes Rosie
Ruis kan voortkomen uit verschillende zaken... hoge ISO (hier dus niet), zwaar croppen (klein beetje bijgesneden, lijkt mij ook niet DE oorzaak), oplichten van donkere (schaduw) delen. Nu dat alles kan aanvaardbaar zijn als je nadien de ruis vermindert met Neat Image, Topaz Denoise of iets dergelijks.
Rosie een kadertje is voor mij een persoonlijke smaak, voor mij liefst dan niet te zwaar.
Dat van die ruis heb ik hier ook soms voor.
Maar je pompoentje in de maak valt in de smaak
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment