Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kingkrab raviole met limoen en arganolie met gekonfijte tomaatjes
Re: Kingkrab raviole met limoen en arganolie met gekonfijte tomaatjes
Vind de update ook beter.
Als foto van het gerecht zelf , kan hij wel voldoen.
Mocht deze dienen voor een foldertje of zo, dan zou ik gezorgd hebben dat het bord er volledig opstond. En misschien ook een klein beetje gewerkt hebben met wat meer dof en ook een iets lager standpunt ingenomen hebben .... Enfin, ik denk dat je met zo'n bord je wel een tijdje zoet zou kunnen zijn om het op verschillende manieren te fotograferen. Hangt er allemaal vanaf wat je bedoeling is met de foto.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Vind de update ook beter.
Als foto van het gerecht zelf , kan hij wel voldoen.
Mocht deze dienen voor een foldertje of zo, dan zou ik gezorgd hebben dat het bord er volledig opstond. En misschien ook een klein beetje gewerkt hebben met wat meer dof en ook een iets lager standpunt ingenomen hebben .... Enfin, ik denk dat je met zo'n bord je wel een tijdje zoet zou kunnen zijn om het op verschillende manieren te fotograferen. Hangt er allemaal vanaf wat je bedoeling is met de foto.
groeten,
deka
merci voor alle tips.
Deze foto's dienen als voorbeeld in mijn receptenboek.
Nu zou ik zorgen voor meer DOF, in die tijdxbestondxdatxnogxnietx. Neen, daar wist ik nog niets van.
En je kan idd een tijdje zoet zijn om ze op verschillende manieren te fotograferen. Deze is genomen zonder flits en ook zonder reflectiescherm enzo.
Deze is gewoon genomen (zoals alle andere food-foto's van mij) tijdens het service!
Re: Kingkrab raviole met limoen en arganolie met gekonfijte tomaatjes
ik ga heel krt zijn.
van deze foto krijg ik ongelooflijk veel honger!
en voor zover ik weet denk ik dat da de bedoeling is.
conclusie... opdracht geslaagd met grootste onderscheiding
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
merci iedereen, (ja dat hebben wij met de ploeg in de kazerneklaargemaakt; ik ben daar chef kok)
hier een update-je (bleker en met meer kingkrabpoot erop; en misschien iets scherper want het is een andere foto)
en het recept (weet niet of dit hier mag)
Krab raviole met limoen en arganolie met gekonfijte tomaatjes
5 lt visfumet koken met 500 cl room
afkoelen
25 g agar oplossen in een deel van de fumet
bij de rest voegen
kort laten koken, enkele geweekte gelatineblaadjes erbij
in 3 verdelen
1 deel mengen met tomatenpuree
andere deel met fijngehakte groene kruiden (of spinazie gemixt in een deel van de velouté)
de rest “natuur” houden
afkoelen
een deel van 1 kleur op een bakplaat gieten
terwijl het nog niet volledig opgestijfd is, de andere 2, zodat een gekleurd motief ontstaat
laten opstijven in frigo
in plakjes van 10 cm breed snijden
verse krabsalade maken (weinig mayonaise, bieslook, koriander en limoen) arganolie mengen met olijfolie, fijngesneden, gekonfijte tomaatjes en sjalotjes
het krabmengsel dresseren tussen 2 ravioleblaadjes
garneren met Japans zeewier (waakamé)
blaadje shiso erop
2 strepen arganolie
stukje kingkrabpoot
3 druppels balsamicocrème
smakelijk
Mhh dat gaat lekker zijn met arganolie.
Last edited by joyekristien; 12 januari 2012, 14:17.
Bijgeplaatste foto is zeer mooi, knap voor in een kookboek
Grt Rosie
merci,
jammer dat ik die niet kunnen maken heb met m'n Canon en al hetgeen ik hier en in de les geleerd heb
(niet vergeten ook dat deze midden in de 'service' genomen is, deze moest dus nog op tafel komen)
Comment