Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste maal macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste maal macro

Net een nieuw speeltje (60mm macro van Canon) . Natuurlijk denk je dan, woohoo, ik ga nu ook zo van die heel mooie foto's hebben zoals in het SC macro forum... niet dus Graag tips hoe dit beter kan.

Re: Eerste maal macro

Mooi speeltje .
    Ik vind de 2e geslaagd. Erg scherp is die bij.
    In de toekomst zou ik kiezen voor een iets grotere bloem, dan komt alles wat mooier uit.
    Maar snap ook dat je een bij niet even oppakt en op een grotere bloem pleurt.

Comment

Ni gemakkelijk hé, macro. Ik heb mij een set tussenringen aangeschaft maar de resultaten zijn nog niet om aan te zien

On topic ; de tweede is zeker niet slecht, misschien een kleiner diafragma proberen ?
      Mvg, Marc
      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
      http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

De tweede is zeker een goeie, er zit wel een schaduwstreep doorheen.
        Ben net ook begonnen met macro (nikor 105) en ja, dat valt flink tegen, de techniek is helemaal anders en door de extreme vergroting moet alles ofwel heel stil zitten of je moet naar snelle sluitertijden. Blijven oefenen dus
        Photography is an art of observation.

Comment

blijven proberen!!!

(ik moet er nog aan beginnen, heb nog geen macrolens)
          die tussenringen, isdawa?
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Het harde licht is spelbreker bij uw foto's , de juiste momenten uitkiezen , vooral 's morgens vroeg en later op de dag , maar je zal zien dat in de zon de meeste beestjes zitten . Al bij al een heel verdienstelijke poging , vooral omdat het uw eerste poging is . Bedenk wel dat 60mm eigenlijk veel te kort is voor insectjes maar er zijn er op dit forum die daar mooie resultaten mee halen .
            Ik heb deze Quote al eens aangehaald op dit forum , maar vind die zo goed dat ik het nog eens doe .
            Thomas Shahan , een bekende en hele goede macrofotograaf schreef dit .
            "Talent is niet nodig in macrofotografie , maar wel veel geduld en doorzettingvermogen"

Grtz .

Dirk .
            Last edited by jendi; 6 juli 2011, 20:44.
            Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Dat bloempje is niet direct een eenvoudig doordat het van nature weinig tekening vertoont,
              toch vind ik de eerste al vrij goed met dat ene centrale bloempje scherp.

De 2e daar heb je een kleinn beetje fout scherpgesteld vrees ik, maar met diafragma 2.8 heb je ook praktisch geen scherptediepte ... ik zou daar f8 adviseren
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Bedankt voor de tips!

Ik denk dat ik meer de neiging zal hebben om flora te fotograferen dan fauna. 'k Vrees dat ik te weinig geduld heb om die beestjes te zoeken

De keuze van de 60mm heb ik ook gemaakt omdat dit geadverteerd stond als zijnde een goede portretlens te zijn, naast het macro gedeelte.

Comment

Working...