Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste poging tot close up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste poging tot close up

Na 6 weken zitten zwoegen en zweten met de examens nog eens de tijd genomen om een beetje te gaan genieten in de natuur.

Bij gebrek aan macrolens is dit getrokken met mijn 70-200mm tele lens, dus het is beslist geen macro.

Hopelijk is het iets en vooral scherp genoeg, maar ik heb mijn twijfels.

EXIF: ISO 100, f/4.0, 1/500

UPDATE

Bedankt voor het kijken.
    Last edited by Timpi; 4 juli 2011, 13:30.
    Groetjes,
    Tim

Re: Eerste poging tot close up

Zeker niet slecht voor eerste poging, het harde licht stoort wel een beetje (zeker in de BG) en de libel kon scherper. Misschien was f8 een betere keuze geweest, had je in iedere geval een grotere DoF gekregen.
    Jean Pierre.

Comment

Knappe poging. Maar zoals al eerder vermeld, het licht is vrij hard. Misschien in nabewerking wat corrigeren?

Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

Comment

Bedankt voor de reacties, JPV en Tom.

Ik zal morgen eens proberen een gevecht aan te gaan met de hooglichten in deze foto.

Hoe graag ik ook een macro lens zou willen, het zal toch nog voor een tijd trek-uw-plan fotografie blijven, omdat ik geen vakantiewerk heb gevonden
        Groetjes,
        Tim

Comment

Je scherpste punt ligt op het onderste vleugeltje, proberen om dat op het kopje te krijgen.
          Wel goed bezig
          Je weet nooit of er onverwacht ergens nog een jobke te vinden is, verder uitkijken de vakantie is pas begonnen.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Een tegenslag (vakantiejob) betekent geen einde, wel geduld. Dichtbij fotografie is even mooi en interessant als macro Timpi. Vind dit al een behoorlijk geslaagde opname omdat beweging een moeilijke opdracht is die jij hier aangaat Als je ooit voor macro kiest en daarvoor een lens wil aanschaffen geef ik je een goede raad : koop direct een goede lens, een lichtgevoelige en minimum een 100 mm. Deze zijn duur maar het plezier dat je er zal aan beleven is onbetaalbaar en trouwens deze koop je waarschijnlijk maar éénmaal en wordt op termijn dus een goedkope lens
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Bedankt voor de reacties Anaisje en GR.

Kleine update, ik heb geprobeerd de hooglichten een beetje onder controle te houden. Hopelijk valt het nu niet te grijzig uit.

@ GR: mijn oog is gevallen op de sigma 150mm
              Groetjes,
              Tim

Comment

Wat denken julie van tussenringen voor macro?
                Mvg

Comment

Working...
                X