Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur probleem.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleur probleem.

Dag foto vrienden.
    Ik zit met en probleempje. Ik zou graag de oranje kleur van de onderste bloemen krijgen van de eerste foto in de tweede foto (mooi zwart) . Heb 40 foto’s gemaakt met verschillende instellingen op mijn EOS 550D: AV, diepte, spot. Maar ik krijg het niet klaar. Bedankt voor het kijken en eventuele tips.
    JG

Re: Kleur probleem.

Ik ben gene slimme maar je vraag (uitleg) begrijp ik niet of heb ik wat gemist
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Als je de zwarte bloem wat licht bijgeeft dmv een reflector (blad papier of dergelijk) zal het contrast in het beeld kleiner zijn en ga je meer doortekening in de zwarte bloem krijgen zonder dat de andere overbelicht raken.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik plaats zonet mijn reactie en tijdens het verzenden is er een tweede foto bijgekomen. Daar slaat de vraag waarschijnlijk op. Doch nu moet ik even bekomen hoor van mijn inspanning Misschien staat er al een derde
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

in raw fotograferen, belichten op het lichtste punt ( oranje) en het donkere gedeelte kan je optrekken met een fotobewerkingsprogramma misschien?

Comment

Sorry voor de tweede foto die te laat aankwam. Ik begin pas met DB en het is de eerste keer dat ik twee foto's invoeg.
            MVG
            JG

Comment

Working...
            X