Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kasteel Rumbeke
Collapse
X
-
-
Re: Kasteel Rumbeke
sepia zal waarschijnlijk de muisgrijze foto zijn(denk ik toch)
is idd wel ietsje te donker, ik had de originele ff omgezet
met corel paint photo, zo lijkt ie precies uit de middeleeuwen
en sloeg dat misschien wel aan, was even een test.
bedankt voor de leuke reackties, ik ben dus op de goeie weg
kwa camera instellingen waarvan de kleurfoto het resultaat is.Nikon D90
Comment
-
Over de 'sepiabedoeling' is alles gezegd, de kleurenversie heeft echter duidelijk nood aan een perspectiefcorrectie. Zie maar eens naar die bliksemafleiders rechts op de torens.... ze wijzen allemaal naar het midden en nog geen klein beetje.
Groetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtOver de 'sepiabedoeling' is alles gezegd, de kleurenversie heeft echter duidelijk nood aan een perspectiefcorrectie. Zie maar eens naar die bliksemafleiders rechts op de torens.... ze wijzen allemaal naar het midden en nog geen klein beetje.
Groetjes
nogal zwaar overhellen naar het midden, die bliksemafleiders dus ook.
ik weet niet wat het blote oog opleverd, maar ben van plan dit eens
te gaan bekijken als ik in de buurt ben, vanuit de foto opname locatie.
of heeft dit iets te maken met de lens of camera instelling?
of met welk programma valt dit recht te zetten?
Grtzz.Nikon D90
Comment
-
-
Mooie opname die het verdient om rechtgezet te worden,dit kan je doen in PS, Transformatie/ vervormen.Met je rasters kun je mooi zien of het geheel recht staat.Grtjes FrancineZo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
-
alvast bedankt voor alle hulp.
op de originele foto's staan de torentjes meer verticaal.
het probleem doet zich dus voor tijdens de upload,
de foto upload server ik gebruik trekt dus de foto scheef
Res 800*600 pix. vandaar dus.
tijd voor een nieuwe, iemand tips??Nikon D90
Comment
-
Scheefvallende gebouwen komt door je camerastandpunt, je houdt de camera schuin naar boven om heel het gebouw erop te krijgen maar dit geeft dan samenvallende lijnen.
Je voorkomt dit door de camera loodrecht te houden of door een dure tilt shift-lens te gebruiken.
Architectuurfotografie biedt je de mogelijkheid om te experimenteren met compositie, alle elementen van belichting, perspectief, framing, balans, symmetrie, lijnenspel, etc. komen er in terug. Je hoeft niet op pad naar exotische oorden, elke stad heeft zijn eigen stijl aan oude en nieuwe architectuur.Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk berichtScheefvallende gebouwen komt door je camerastandpunt, je houdt de camera schuin naar boven om heel het gebouw erop te krijgen maar dit geeft dan samenvallende lijnen.
Je voorkomt dit door de camera loodrecht te houden of door een dure tilt shift-lens te gebruiken.
http://www.digitalefotografietips.nl.../architectuur/
Groetjes
Comment
Comment