Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel Rumbeke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kasteel Rumbeke

Kasteel Rumbeke, Sterrebos (Mijn 2de foto ik post hier met mijn nieuwe camera, alle reackties zijn welkom, zo leer ik uit fouten, kwa belichting of kleur en dergelijke meer)
    genomen 26/06/2011
    in kleur

Anno 17??
    Nikon D90

Re: Kasteel Rumbeke

IK ga voor dekleuren, de sepia is iets te donker voor mij ( kan dat ? )
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

In de kleurenfoto heb je het mooi voor elkaar, de lucht, het gebouw, het gras. Wat je met
      die muisgrijze foto er onder tracht te vertellen, is me een compleet raadsel.

Comment

sepia zal waarschijnlijk de muisgrijze foto zijn(denk ik toch)
        is idd wel ietsje te donker, ik had de originele ff omgezet
        met corel paint photo, zo lijkt ie precies uit de middeleeuwen
        en sloeg dat misschien wel aan, was even een test.

bedankt voor de leuke reackties, ik ben dus op de goeie weg
        kwa camera instellingen waarvan de kleurfoto het resultaat is.
        Nikon D90

Comment

Over de 'sepiabedoeling' is alles gezegd, de kleurenversie heeft echter duidelijk nood aan een perspectiefcorrectie. Zie maar eens naar die bliksemafleiders rechts op de torens.... ze wijzen allemaal naar het midden en nog geen klein beetje.
          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Over de 'sepiabedoeling' is alles gezegd, de kleurenversie heeft echter duidelijk nood aan een perspectiefcorrectie. Zie maar eens naar die bliksemafleiders rechts op de torens.... ze wijzen allemaal naar het midden en nog geen klein beetje.
            Groetjes
            Helemaal mee eens, het was mij reeds opgevallen de twee buitenste torens
            nogal zwaar overhellen naar het midden, die bliksemafleiders dus ook.
            ik weet niet wat het blote oog opleverd, maar ben van plan dit eens
            te gaan bekijken als ik in de buurt ben, vanuit de foto opname locatie.
            of heeft dit iets te maken met de lens of camera instelling?
            of met welk programma valt dit recht te zetten?

Grtzz.
            Nikon D90

Comment

Mooie opname die het verdient om rechtgezet te worden,dit kan je doen in PS, Transformatie/ vervormen.Met je rasters kun je mooi zien of het geheel recht staat.Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

Comment

alvast bedankt voor alle hulp.
                op de originele foto's staan de torentjes meer verticaal.
                het probleem doet zich dus voor tijdens de upload,
                de foto upload server ik gebruik trekt dus de foto scheef
                Res 800*600 pix. vandaar dus.
                tijd voor een nieuwe, iemand tips??
                Nikon D90

Comment

Scheefvallende gebouwen komt door je camerastandpunt, je houdt de camera schuin naar boven om heel het gebouw erop te krijgen maar dit geeft dan samenvallende lijnen.

Je voorkomt dit door de camera loodrecht te houden of door een dure tilt shift-lens te gebruiken.

Architectuurfotografie biedt je de mogelijkheid om te experimenteren met compositie, alle elementen van belichting, perspectief, framing, balans, symmetrie, lijnenspel, etc. komen er in terug. Je hoeft niet op pad naar exotische oorden, elke stad heeft zijn eigen stijl aan oude en nieuwe architectuur.
                  Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                    Scheefvallende gebouwen komt door je camerastandpunt, je houdt de camera schuin naar boven om heel het gebouw erop te krijgen maar dit geeft dan samenvallende lijnen.

Je voorkomt dit door de camera loodrecht te houden of door een dure tilt shift-lens te gebruiken.

http://www.digitalefotografietips.nl.../architectuur/
                    Of door je foto eventjes door ShiftN (een gratis progje) te halen die perspectiefcorrectie automatisch (als je wilt) toepast .
                    Groetjes

Comment

Working...
                    X