Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Voor mij de versie met kleur... De kleuren geven deze foto iets extra!
Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...
Voor mij ook de kleurenversie.
Ik vind de beelden wel niet zo scherp (of ligt het aan mijn scherm)?
Waar ligt dan volgens u de onscherpte?
82mm
1/320
f10,0
iso200
De foto is genomen met een FF
Bereken de DOF maar eens.
Er zou dus iets fout moeten gegaan zijn met het uploaden want anders kan het niet.
Bedankt voor uw reactie
Mvg,
Eddy
82mm
1/320
f10,0
iso200
Er zou dus iets fout moeten gegaan zijn met het uploaden want anders kan het niet.
is uit je gegevens niet op te maken hoor.
welke lens heb je gebruikt?
hou je je toestel wel goed stil?
grt,bouk.
is uit je gegevens niet op te maken hoor.
welke lens heb je gebruikt?
hou je je toestel wel goed stil?
grt,bouk.
Het is een Nikon VRII lens op een Nikon D700 en ja Bouk ik tracht mijn toestel stil te houden en met 82mm FF en 1/320 is dat ook nog te doen.
Trouwens, in je eerste reactie zeg je niet dat de foto's onscherp zijn.
Mvg,
Eddy
82mm
1/320
f10,0
iso200
Bedankt voor uw reactie
Mvg,
Eddy
Dit kan inderdaad bij het uploaden gebeuren maar ook in het resizen (verkleinen). Heb daar eveneens mee gesukkeld. Nu ben ik tevreden en vertel : alvorens te verkleinen voor de plaatsing verscherp ik de foto net een tikkeltje té scherp en dan resize via PSE. Bij de plaatsing is die overscherpte verdwenen en oogt ie gewoon scherp ! Ik plaats via Photobucket.
En nu de foto. Zou hier gaan voor de kleur omdat dit het beeld toch wat vrolijker maakt. Vind je opnamestandpunt wel goed
Comment