Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Salisbury Cathedral
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Salisbury Cathedral
1: vind ik tof, alleen jammer van de madam die met haar kleurige outfit de aandacht wegtrekt van de gang zelf
2: indrukwekkend!oefenen = leren
Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.
-
#1 Goed dat die dame de kleurtoon van de architectuur doorbreekt. Zelf zou ik onderaan
zoveel hebben weggelaten dat de muur uit de linkeronderhoek gaat vertrekken.
#2 De architectuur is indrukwekkend, de foto is dat minder. Het is vaker vertoond en gezien
en men moet het zelf ook eens gedaan hebben. Helaas lijkt het voor mij op een barbaarse
koppensnellerij wanneer op hoofdhoogte wordt gefotografeerd.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht#1 Zelf zou ik onderaan
zoveel hebben weggelaten dat de muur uit de linkeronderhoek gaat vertrekken.
#2 De architectuur is indrukwekkend, de foto is dat minder. Het is vaker vertoond en gezien
en men moet het zelf ook eens gedaan hebben. Helaas lijkt het voor mij op een barbaarse
koppensnellerij wanneer op hoofdhoogte wordt gefotografeerd.
#1. ik had het " linkeronderhoekvertrek" geprobeerd vooraleer ik postte; maar vond meer in de foto die ik geplaatst heb.
#2. oei, die koppensnellerij, had ik niet aan gedacht
hier opnieuw, waar de koppen volledig gesneld zijn
alsook heb ik nog de luidsprekers (die je dan nog zag) eraf gecropt
en uit de rechterbovenhoek laten beginnen
nog een vraagje: was dit het "minder indrukwekkende" aan de foto, of is er nog?
Comment
-
Ik ben benieuwd hoe foto 1 er in zwart/wit uitziet. Dat haalt direct de aandacht van de 'storende' dame weg.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk berichtAllereerst: ik heb dit nog nooit zelf gedaan ;-).
Maar hoe ik het zie: de 2e foto nodigt uit tot een foto met perfecte symetrie en dat is hier niet het geval.
Qua belichting en kleur zit je wel goed denk ik.
Zowel bij 1 als 2 zou ik gaan voor symmetrie en dat mankeert hier een beetje.
De dame op de eerste foto stoort me niet.
De update van de 2de foto vind ik beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht... nog een vraagje: was dit het "minder indrukwekkende" aan de foto, of is er nog?
als het gaat om 'indrukwekkend'.
De architectuur is indrukwekkend maar om een fotografie indrukwekkend te maken is meer
nodig dan een goed onderwerp. Dan gaat het om de visie van de fotograaf en hoe hij die
visie op de kijker weet over te brengen. Daarbij ondervindt een fotograaf uiteraard hevige
concurrentie van al zijn voorgangers. Plagiaat en andere vormen van nadoen worden
meestal herkend en/of afgestraft. Ja, 't is niet makkelijk. Gewone zaken kunnen
indrukwekkend worden gefotografeerd en bijzondere onderwerpen ook weer heel
gewoontjes. Maar genoeg gezeverd, aan de slag maar weer.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtMet zorgvuldigheid moet onderscheid worden gemaakt tussen het object en de foto daarvan
als het gaat om 'indrukwekkend'....... Gewone zaken kunnen indrukwekkend worden gefotografeerd en bijzondere onderwerpen ook weer heel
gewoontjes. Maar genoeg gezeverd, aan de slag maar weer.
OK, ik denk dat ik het begrijp
Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk berichtZelf heb ik zoiets ook nog nooit vastgelegd, maar ik ben dezelfde mening toegedaan als Boutje.
Zowel bij 1 als 2 zou ik gaan voor symmetrie en dat mankeert hier een beetje.
De dame op de eerste foto stoort me niet.
De update van de 2de foto vind ik beter.
maar... ik had toch ergens rekening gehouden met de symmetrie want ik stond recht in het midden, onder de hoogste punten van de bogen
en nu,
nu zou ik er zéker op letten!
Oorspronkelijk geplaatst door WRakhorst Bekijk berichtIk ben benieuwd hoe foto 1 er in zwart/wit uitziet. Dat haalt direct de aandacht van de 'storende' dame weg.
Comment
-
heb nog eentje gevonden dat ik genomen heb (van dezelfde reis) maar dan van Bath Abbey.
en die is precies iets meer symmetrisch
(heb wel een beetje bijgecropt)
f:5.6
1/25 sec
iso-320
18mm
'k wist niet dat we zoveel kerken bezocht hebben?!?!
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtUiteindelijk voor mij dan de mooiste: de sepia uitvoering van de gang.
Maar dan wel eerst 0,3º tegen de klok draaien en perspectief corrigeren.
Resultaat gelijk een oude tekening.
maar veel verschil is er eigenlijk niet (of ik moet iets verkeerd gedaan hebben)
Comment
Comment