Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste hondenrennen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste hondenrennen

    Hallo,
    Een tijdje geleden voor het eerst gaan kijken en fotografen bij het hondenrennen. Dit moet ongeveer de beste opname zijn denk ik... Wel behoorlijk wat werk gehad om linten en een stomme stoel weg te werken
    Wat denken jullie ervan?
    Groetjes,
    Bram


    exif: Canon 5D MarkII, 70-200 L USM IS, F5.6, 1/1600 sec, ISO500, f168mm

  • #2
    Re: Eerste hondenrennen

    mooie foto van de hond,
    je had mss beter je sluitertijd iets langer gehouden (1/60?) zodat je gras onscherper zou zijn


    (is mijn uitleg een beetje in orde, heren en dames Senior Members?)
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Eerste hondenrennen

      Ik vind het een prachtige
      Maar ik denk dat ik je stoel nog zie staan ( net boven de hond, tussen de aanzet van zijn staart en zijn rode vestje op de rug ) ?
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: Eerste hondenrennen

        Heel mooi! Een Afgaan in zijn element!
        Sluitertijd zo houden, tenzij je echt goed kan pannen. Ik neem vrij veel actiefoto's van honden (agility) en met korte sluitertijden krijg ik alleen maar onscherpe honden, ik gebruik zeer gelijkaardige instellingen als jij doet.
        Het enige wat ik nog zou verbeteren is een beetje meer ruimte voor zijn neus om naar toe te rennen.
        Stoel en publiek hoeft niet altijd slecht te zijn als ze op iets afstand van de hond zitten, kan ook bijdragen aan de wedstrijdsfeer, vooral als de hond zo mooi scherp is en de rest in de achtrgrond blur verdwijnt.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste hondenrennen

          Foto goed geslaagd hoor!
          Ik denk niet dat hier gepanned is. Indien je dit zou willen, moet je inderdaad wel een langere sluitertijd gebruiken. Zou zeker een mooi effect opleveren, maar vergt toch heel wat oefening om de hond scherp te krijgen...
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Eerste hondenrennen

            Mooie opname en goed bewerkt
            Renée
            Last edited by Neirynck Renée; 22 juni 2011, 18:23.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste hondenrennen

              Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
              Foto goed geslaagd hoor!
              Ik denk niet dat hier gepanned is. Indien je dit zou willen, moet je inderdaad wel een langere sluitertijd gebruiken. Zou zeker een mooi effect opleveren, maar vergt toch heel wat oefening om de hond scherp te krijgen...
              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              mooie foto van de hond,
              je had mss beter je sluitertijd iets langer gehouden (1/60?) zodat je gras onscherper zou zijn


              (is mijn uitleg een beetje in orde, heren en dames Senior Members?)
              Ik vrees dat pannen hier niet het gewenste effect zal geven. Een hond (of ander dier) is geen auto of motor. Deze laatste 2 bewegen zich voort, maar veranderen niet, een dier daarentegen verandert constant (en snel) van houding om zich voort te bewegen. Daardoor zou bij het pannen met langere sluitertijden de hond er niet scherp meer op komen te staan.

              mvg,
              Bart
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Eerste hondenrennen

                ja, je hebt gelijk, niet bij nagedacht
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste hondenrennen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Ik vrees dat pannen hier niet het gewenste effect zal geven. Een hond (of ander dier) is geen auto of motor. Deze laatste 2 bewegen zich voort, maar veranderen niet, een dier daarentegen verandert constant (en snel) van houding om zich voort te bewegen. Daardoor zou bij het pannen met langere sluitertijden de hond er niet scherp meer op komen te staan.

                  mvg,
                  Bart
                  Ik heb in ieder geval al heel geslaagde panningfoto's gezien van hondenrennen. Ik kan me wel inbeelden dat dat heel moeilijk is (zoals je uitlegt), maar blijkbaar toch niet onmogelijk. Dat is iets dat heel veel oefening vergt, wellicht.
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste hondenrennen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                    Ik heb in ieder geval al heel geslaagde panningfoto's gezien van hondenrennen. Ik kan me wel inbeelden dat dat heel moeilijk is (zoals je uitlegt), maar blijkbaar toch niet onmogelijk. Dat is iets dat heel veel oefening vergt, wellicht.
                    Tja, als je van bewegingsonscherpte in het onderwerp houdt, dan kan ik er mij iets bij voorstellen...
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste hondenrennen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Tja, als je van bewegingsonscherpte in het onderwerp houdt, dan kan ik er mij iets bij voorstellen...
                      Neeneen, niet in het onderwerp, in de achtergrond...
                      Ik heb zelf niet zo'n foto's gemaakt hoor, maar heb er wel al gezien. Daaruit moet toch blijken dat het - mits veel oefenen - mogelijk is?
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste hondenrennen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                        Neeneen, niet in het onderwerp, in de achtergrond...
                        Ik heb zelf niet zo'n foto's gemaakt hoor, maar heb er wel al gezien. Daaruit moet toch blijken dat het - mits veel oefenen - mogelijk is?
                        Ik blijf sterk mijn twijfels hebben over de mogelijkheid om een rennende hond scherp op de foto te krijgen bij 1/60...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste hondenrennen

                          Ik vind het een mooie foto, voor de rest spreek ik me niet uit wat heb hoegenaamd geen ervaring in dit soort van fotografie maar wat niet is kan komen natuurlijk
                          Groeten Benny
                          D7000 en en enkele lenzen.
                          Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste hondenrennen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Ik blijf sterk mijn twijfels hebben over de mogelijkheid om een rennende hond scherp op de foto te krijgen bij 1/60...
                            Ik ook! En zeker een langharige.
                            Ik heb er ergens eentje op 1/125 genomen en daar is de kop wel scherp, poten gaan ook nog maar minder, maar staart en vacht zie je echt wel al beweging in. En dat was van een hond op de kattenloop, dus nog altijd trager dan op een renbaan.

                            Maar als je die foto terugvind zou ik die wel heel graag eens zien!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste hondenrennen

                              Kijk hier eens.
                              http://forum.belgiumdigital.com/f45/...ed-336388.html
                              Als je een goede plaats zoekt moet je geen stoelen wegwerken.
                              Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                              Comment

                              Working...
                              X