Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
qua uitwerking: naar mijn gevoel had de DOF iets groter gemogen. Nu heb je eigenlijk alleen de ogen scherp, en de rest van het gezicht al wat onscherp. Ik denk, in dit geval, dat het een fractie mooier had geweest had het gezichtje (en de haren) in zijn geheel scherp waren. En van daaruit DOF naar onderen toe. Volgens je EXIF heb je f/1.4 gezet? Ik zou hem precies een klein beetje groter zetten (al zou ik zelf zo niet van buiten kunnen zeggen welke waarde dan wel). Maar opnieuw, da's mijn mening ;-)
Inderdaad, met mijn 50 mm lens f/1.4 getrokken...met zo'n spring in't veld heb je niet veel tijd om nog je diafragma aan te passen ;-)
maar persoonlijk hou ik wel van portretten waarvan de ogen scherp zijn en de rest al wat waziger. Ook wel de reden waarom ik deze lens gekocht heb...
had zelf een beetje mijn twijfels over de compo. Ze zeggen altijd kinderen niet uit de hoogte trekken, maar hier heb ik persoonlijk niet het gevoel dat het stoort...maar dat ben ik niet zo zeker.
Mooi, oogjes scherp en een fantastische blik. Toch geloof ik dat je met diafragma 2 of 2.2
een nog beter resultaat had kunnen bekomen. Het is net een tikje te. Maar goed, als zij en
de mamma er gelukkig mee zijn, dan heb ik uiteraard niks te zeuren.
Inderdaad, met mijn 50 mm lens f/1.4 getrokken...met zo'n spring in't veld heb je niet veel tijd om nog je diafragma aan te passen ;-)
maar persoonlijk hou ik wel van portretten waarvan de ogen scherp zijn en de rest al wat waziger. Ook wel de reden waarom ik deze lens gekocht heb...
had zelf een beetje mijn twijfels over de compo. Ze zeggen altijd kinderen niet uit de hoogte trekken, maar hier heb ik persoonlijk niet het gevoel dat het stoort...maar dat ben ik niet zo zeker.
Bedankt alleszins!
Ik vind de foto ook mooi, en volledig eens met de reden dat je die lens kocht. Heb ze ook, en vind de beperkte dof in close ups ook mooi.
2.4. Maximale afmeting van een foto: 900x900 pixels
Plaats alleen foto’s die niet groter zijn dan 900 pixels langs de langste zijde (inclusief kader).
Je kan ook kleinere foto’s plaatsen, maar 900 pixels is voor dit forum aanbevolen, omdat de foto zo meestal beter tot haar recht komt.
grt,bouk.
Comment