Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maxime

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Maxime

Trek al een tijdje foto's (in de autostanden) en ga me nu eindelijk verdiepen in al die andere standen. Wat vinden jullie ervan?
    Heb nog een uitsnede gemaakt van de eerste foto, en vind het wel een leuk resultaat.
    Ik had er echter ook nog wel een border rond willen maken, maar dat is me 'voorlopig' niet gelukt.

Exif
    Lens Focal Length: 85,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/100 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 3200
    Compensation: EV 0/6
    Last edited by Kaszi; 18 juni 2011, 17:49.

Re: Maxime

ik zie niks?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cwi Bekijk bericht
      ik zie niks?
      Nu wel er stond een foutje in de URL

Comment

foto 2 krijgt mijn voorkeur van compo.
        Maar waarom ISO3200? Nu heb je veel storende ruis in je foto...
        Ook qua licht heb je het moeilijk denk ik, hard licht aan de ene kant en onderbelicht aan de andere kant, waardoor het oog te donker is.
        Probeer eens met lagere ISO en zachter licht...

Comment

Dank je voor je opbouwende kritiek.

Ja iso, had ervoor foto's genomen binnen met een hele snelle sluitertijd (oefenen hihi) en had daarom de iso zo hoog gezet.
          Daarna camera afgezet en dan weer een paar fotootjes genomen van mijn zoontje, en was die iso helemaal vergeten, zag pas achteraf toen de foto's al in lightroom stonden dat die iso zo hoog was. Daar ga ik in de toekomst zeker op letten.
          Licht was idd niet ideaal, rechtsachter hem raam. Maar desondanks ben ik wel gecharmeerd van deze foto.

Een 2tal weekjes geleden wist ik helemaal niets van diafragma, sluitertijden, autofocus,... ben me wat aan het bijscholen.

Comment

ruis is storend...
            maar anders is het wel mooi licht om mee te oefenen...
            uitsnede vind ik dan niet zo mooi, foto vraagt om meer ruimte rechts...
            2de foto vind ik daarom verkeerd gecropt... liever zijn rechteroortje afsnijden dan zijn kin...
            anders een mooie mimiek vastgelegd en knap omgezet naar z/w...

Comment

Kaszi,

De ruis is al reeds aangehaald, en de oorzaak ook. Wat de belichting betreft, is de linker kant overbelicht en het rechteroogje valt wat donker uit, waardoor dit lieve snoetje er minder goed uit komt.
              Maar als hij voor u goed is (en dat is wat telt), moet je het zo laten.

groetjes,

beeldsta
              Go with the flow

Comment

Het is een moooie opname en natuurlijk spijtig van het licht links in het gezichtik heb deze bijgewerkt in PS en de ruis wat wegnenomen en het is een mooie.
                Renée

Comment

Ja, ik ben tevreden over het resultaat en ben ervan overtuigd dat ik hier veel van ga leren.
                  Maar de kwaliteit kan enkel (hoop ik :-) ) maar verbeteren.

@Renée, dank je voor de bewerkte foto, hij is super!!!

Comment

Working...
                  X