Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantiefoto's; maar dan anders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vakantiefoto's; maar dan anders

Op vakantie maak je toch vaak de meeste foto's. Ik dus ook, maar hier een poging om het wat anders te doen. Alle foto's onbewerkt, en ongecropt.

Someone is taking our picture........

Mijn zoon, starend in een rivier.

Dochter aan het zwembad
    Best regards,

Aad L.

Re: Vakantiefoto's; maar dan anders

De tweede vind ik wel een mooi portret, maar de andere zijn in mijn bescheiden ogen eerder vakantiekiekjes, hoor.
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

ik vind de eerste wel heel goed wat de schaduw betreft, maar mist wat scherpte op de vrouw.

groetjes
      renske

Comment

Leuke 2e , en bij de 3e lijkt er iets mis te zijn met de witbalans... Een beetje een blauwe zweem, die kan je er misschien nog uitfilteren?
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

wat is er dan anders aan deze foto's?
          ik vind ze redelijk doorsnee.
          staan in de juiste volgorde voor mij.
          eerste is veruit de interessantste, omdat ze wat omgeving toont en interactie met de personen.
          misschien toch de witbalans wat aanpassen, zonder de warme sfeer helemaal teniet te doen?
          (een beetje blauw bij steken).

Comment

Om eerlijk te zijn vind ik het redelijk standaard (vakantie) foto's. En daar is niks mis mee

Maar het zegt mij niet zoveel als buitenstaander. Sorry. Ik had graag meer van de omgeving gezien en bijvoorbeeld de kinderen en dame meer naar rechts of links geplaatst, maar niet zo prominent genomen. Meer de focus op de omgeving. overige twee foto's standaard portret idee.

Comment

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Erg leerzaam.

Voor een simpele leek/amateur als ik waren deze foto's al een totaal anders dan dat ik voordien deed. Het is duidelijk dat ik nog heeeeeeeeeeeeel veel moet leren.

De trigger voor nr1 was inderdaad de compositie (als dat het woord al is); schaduw partijen, niet iedereen in het midden, enz.

De trigger voor nr 2 was dat ik een portret wou maken.

De trigger voor nr 3 was juist de kleurcombinatie. Het rose van de zwembril gecombineerd met de blauwe weerspiegeling van het zwembad.

Lessen geleerd: meer omgeving op de foto en geen rare/onnatuurlijke kleurcombinaties.
              Best regards,

Aad L.

Comment

Working...
              X