Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje naar de dierentuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dagje naar de dierentuin

Het zal je maar gebeuren... Een daguitstap naar de dierentuin en 's avonds thuiskomen, de foto's bekijken en bedenken dat je beste foto die van een mus is... Wel wat veel ruis,... Met iso 640, is dit heel normaal...? Kan ik deze ruis verminderen zonder aan de scherpte van de foto te raken?

Terwijl je net een spectaculaire vogelshow hebt meegemaakt... Ik vond het bijna niet te doen om deze vogels er scherp op te krijgen... Blijven oefenen zeker? Dit is de enige foto die 'redelijk scherp' is, maar het is natuurlijk spijtig dat de zee-arend er niet volledig op staat... De 100 mm van m'n 100-400 lens was nog te veel...

Gelukkig bleven sommige beesten wel stil zitten, maar dan zijn er weer andere mankementen zoals het gras op de voorgrond... En zo is het wel altijd iets...

Och ja, zolang we ons maar amuseren hé... Laat de tips of opmerkingen maar komen!
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Re: Dagje naar de dierentuin

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
    Het zal je maar gebeuren... Een daguitstap naar de dierentuin en 's avonds thuiskomen, de foto's bekijken en bedenken dat je beste foto die van een mus is... Wel wat veel ruis,... Met iso 640, is dit heel normaal...? Kan ik deze ruis verminderen zonder aan de scherpte van de foto te raken?

!

ik gebruik Noise Ninja en ben daar toch tevreden over

mooie van de mus trouwens (en de andere commentaren heb je al zelf vernoemd
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik vind het drie heel mooie foto's, hoor, ondanks de 'mankementen' die je noemt. Een vraagje van een beginnertje: waarom ISO 640 als je buiten zit?
      oefenen = leren
      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

mooie laatste waarbij je nog wel wat aan de WB mag doen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
          Een vraagje van een beginnertje: waarom ISO 640 als je buiten zit?
          Bij deze foto had ik met iso 640 een sluitertijd van 1/400 sec... Op f 5.7. Als mijn sluiterijden langer worden, heb ik last van bewegingsonscherpte. Ik heb niet echt een vaste hand en een statief had ik niet bij.
          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            mooie laatste waarbij je nog wel wat aan de WB mag doen.
            grt,bouk.
            Heb een poging gedaan... Maar de witbalans nog veranderen van een jpeg? Ik heb wat met de levels zitten schuiven en het is imo inderdaad wel iets 'echter' van kleur. Merci voor de tip!

Comment

Bij deze foto had ik met iso 640 een sluitertijd van 1/400 sec... Op f 5.7. Als mijn sluiterijden langer worden, heb ik last van bewegingsonscherpte. Ik heb niet echt een vaste hand en een statief had ik niet bij.
              Ha ja, ik snap het
              De update is trouwens heel geslaagd
              oefenen = leren
              Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Heb een poging gedaan...
                update veeeel mooier.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                X