Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de lavendel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op de lavendel

Hier een eerste poging om eens diertjes in 'macro' te fotograferen. En eens iets anders dan motocross!
    De foto is genomen met de 18-55mm kitlens. Hopelijk is het iets. Als lichtmeetingsmethode heb ik spotmeting gedaan op de hommel? omdat het zo'n klein ding is. Door de spotmeting zou het beestje dan normaal goed belicht moeten zijn.

EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 55,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/800 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 400
    Compensation: EV -1/3

UPDATE: andere compo, zonder witte vlek

NIEUWE UPDATE na tips van Pimpeltje. Bedankt Pimpeltje

Tom
    Last edited by Tom M; 13 juni 2011, 16:15.
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

Re: Op de lavendel

Heeeeeeeee Tom is heel niet slecht hoor , alleen die grote witte plek daar moet toch iets aan te doen zijn
    grt,
    Pimpeltje
    Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
    Pimpel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
      Heeeeeeeee Tom is heel niet slecht hoor , alleen die grote witte plek daar moet toch iets aan te doen zijn
      grt,
      Pimpeltje
      Ik denk dat dat een bloem is die op de achtergrond lag. Ik had eerst een andere compo, waar links meer plaats was en het wit dus niet te zien was. Maar dan was de kijkrichting van die hommel niet zo best voor die compo... Ik kan hem eventueel ook zo hier eens plaatsen.

Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

Comment

Kan je hem niet bijsnijden dus croppen , nu botst het bloempje met die mooie bij tegen de zijkant aan terwijl hij zo mooi kan zijn
        grt,
        Pimpeltje
        Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
        Pimpel

Comment

Inderdaad, zoals ik al zei. Als ik een andere crop maak zonder dat wit, is de compo niet meer zo mooi. Dit zijn twee verschillende crops uit dezelfde foto. Als ik het beestje en de bloem meer naar links zet, is die witte vlek er weer, zoals de eerste foto. Hoe kan ik die witte vlek wegkrijgen via nabewerking?

Tom
          Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
            Hier een eerste poging om eens diertjes in 'macro' te fotograferen.

UPDATE: andere compo
            vind ik veel mooier.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

knappe update!!
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Tom, ik vind dit heel knap gedaan met je kitlens! Moet ik zelf ook eens proberen (ik dacht dus dat dat niet echt mogelijk was...). Het beestje is perfect belicht volgens mij!
                Ik hou het bij je eerste foto omwille van de compo. Eventueel zou je kunnen proberen om in PS(E) het wit uit de achtergrond van kleur te doen veranderen of via LR.
                De derde foto mist scherpte, vind ik (te veel gecropt).
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Voor mij ook zeker geslaagd. Voorkeur gaat uit naar de 1ste. Maar dan gelijk Nelita zegt: het wit wat verzachten, indien mogelijk natuurlijk . De 3de vind ik ook te fel gecropt.
                  Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

Mijn Flickr pagina

Comment

Ik volg hier toch Nelita Tom. Met de kitlens gemaakt en heel goed meegevallen.
                    Niet gemakkelijk om die lichte vlek goed weg te werken.
                    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

De eerste Tom omdat hij het meest natuurlijk is en de diepte rechts ligt wat rustig kijken is ondanks de witte vlek die mij niet stoort, ze maakt deel uit van de natuurlijke omgeving en brengt wat sfeer in het beeld. Goede close-up opname
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Bedankt allemaal voor de tips en reacties! Ik ga het zeker nog eens proberen

Tom
                        Mijn Website

Comment

Working...
                        X