Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nijmegen by night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nijmegen by night

EXIF:
    41 mm
    30 sec
    F 14
    ISO 100
    EV 0/1

EXIF:
    18 mm
    13 sec
    F 2.8
    ISO 100
    EV 0/1

vanaf statief uiteraard, met zelfontspanner (draadontspanner ontbreekt nog)

Ik ben nog vrij onbekend met nachtfotografie. Mijn doel bij de 1e foto was om in ieder geval alle straten gevuld te hebben met licht van auto's...dat is gelukt
    Had ik de EV moeten aanpassen om bv de bewegwijzering wat minder belicht te laten zijn? nog andere tips qua compo/belichting/anders??

En ik twijfel nu achteraf, of ik mijn IS heb uitgezet...

2e foto vond ik een mooi object, maar ik twijfel erg over de compo. Wat ik zelf heel fraai vond (achteraf) zijn de rood-oranje-groene lichtjes van links naar rechts.

alvast bedankt!
    Last edited by Fritzer; 13 juni 2011, 13:11.
    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
    Canon powershot s120

Re: Nijmegen by night

Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
    ........

2e foto vond ik een mooi object, maar ik twijfel erg over de compo. Wat ik zelf heel fraai vond (achteraf) zijn de rood-oranje-groene lichtjes van links naar rechts.
    vind ik er juist te veel aan.
    anders een mooie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bouk,

ik ga toch nog een keer dezelfde vraag stellen, en ik weet dat er geen eenduidig antwoord is:
      is deze foto goed genoeg voor buiten de beginnershoek? of moet ik me daar voorlopig nog niet wagen.
      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
      Canon powershot s120

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
        Bouk,

ik ga toch nog een keer dezelfde vraag stellen, en ik weet dat er geen eenduidig antwoord is:
        is deze foto goed genoeg voor buiten de beginnershoek? of moet ik me daar voorlopig nog niet wagen.
        dat bepaal je helemaal zelf hoor.
        lees het sticky er maar eens op na.
        het is aan jou waar je een opname plaatst.
        nadeel van Showcase.....je mag er maar 1 opname plaatsen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tweede foto is hier de duidelijke winnaar.
          Ik volg bouk ivm de lichtjes, ik zou ze er af doen, al gaan dan de trappen te krap komen te zitten.
          Een goede compo maar de balustrade van de roltrap links staat er niet volledig op. Anderen zullen zich er niet aan storen, maar bij mij wringt het toch een beetje.
          Zelf zou ik denk ik een stap of twee naar achter en naar links gedaan hebben, zodat het groene licht uit beeld was en de balustrade er volledig opstond.
          De belichting is trouwens mooi op de trappen!
          De eerste foto is over het algemeen niet zo scherp. Aangezien je niet meer zeker was of je jouw is hebt uit gezet vermoed ik dat deze aan stond want het lijkt eerder op bewegingsonscherpte .
          Ook vind ik het wat spijtig dat de bomen met de achterliggende weg niet perfect in het midden staan. Al stoort mij dit niet zo hard.

Over het beginnershoek niveau, zoals bouk zegt dat maak je volledig zelf uit.
          Soms zie je in Schowcase foto's die daar qua kwaliteit niet thuis horen, en anders zie je foto's in de beginnershoek die je in de Showcase zou verwachten.
          Het komt er op neer hoe hoog je de lat voor jezelf legt.
          Als je het gevoel hebt dat je de beginnershoek wat overstijgt (dit moet dan niet direct van hoogmoed komen) of gewoon wat hardere kritiek wilt ga dan voor 'Foto beoordeling'.
          Dat is mijn inziens een goede tussen stap als je jouw foto's nog niet 'Showcase waardig' vindt (al is dit dan weer subjectief...).
          Merci en groetjes
          Insta | Flickr | Facebook

Comment

Voor mij ook vooral de tweede.
            En ik waag me voorlopig ook nog niet buiten de beginnershoek
            oefenen = leren
            Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Ik volg de voorgaande meningen. Voorkeur voor n°2. Idee en uitvoering gelaagd, al dat de compo idd iets verzorgder mocht.
              Groeten,
              K-T

Comment

Vind ze beiden goed met voorkeur voor 2, 1 is wat te druk, en de lichtjes mogen er voor mij bij.
                Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                  Vind ze beiden goed met voorkeur voor 2, en de lichtjes mogen er voor mij bij.

maar mij stoort de sig (schrijf ik eigenlijk wel veel hoor)
                  misschien dat ie beter zou passen "ton-sur-ton"?
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

De eerste vind ik zeer behoorlijk. Met ietsje meer blauw in de lucht had ie nog beter geweest De tweede is krachtiger van inhoud met mooie belichting op de roltrap en de beweging. Het groene licht links vraagt te veel aandacht (storend)in deze knappe prent
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                    X