Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studioprobleem

Hallo,

kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat ik op men schermpje van men camera altijd redelijk zit van kleuren enzo en als ik die dan in raw wil verbeteren en ff op 'auto' klik.
    Er het volgende gebeurt: (zie foto's)

Zal wel te maken hebben met de instellingen en zo en men flitsers maar 'k heb alles proberen alleen aan te leren en dat lukt niet altijd. Dus hierbij ff hulp nodig :-)

alvast bedankt voor de medewerking :-)

Re: studioprobleem

foto's genomen op f16 en 1/125 met 250iso

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ybbo Bekijk bericht
      Hallo,

kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat ik op men schermpje van men camera altijd redelijk zit van kleuren enzo en als ik die dan in raw wil verbeteren en ff op 'auto' klik.
      Er het volgende gebeurt: (zie foto's)

Zal wel te maken hebben met de instellingen en zo en men flitsers maar 'k heb alles proberen alleen aan te leren en dat lukt niet altijd. Dus hierbij ff hulp nodig :-)

alvast bedankt voor de medewerking :-)

http://users.telenet.be/rdphotography/b.jpg
      Je maakt geen foto's in RAW om dan via eender welk programma de foto automatisch aan te passen... Neem gewoon je tijd om het ZELF te doen, tot je een bevredigend resultaat hebt...

mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Zelfs een gekopieerde jpeg valt min of meer deftig aan te passen, dus jouw RAW bestanden moeten dat zeker aankunnen...

Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ja ok... maar dat is het probleem niet eh...
          Ik kan goed overweg met PS dus das't probleem niet..

Ik wil gewoon alles goed kunnen afstellen zodat ik minder tijd aan de pc verdoe..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ybbo Bekijk bericht
            Ja ok... maar dat is het probleem niet eh...
            Ik kan goed overweg met PS dus das't probleem niet..

Ik wil gewoon alles goed kunnen afstellen zodat ik minder tijd aan de pc verdoe..
            Dat was niet precies wat uit jouw openingspost bleek. En zo veel tijd verdeed ik niet. Het duurde bij manier van spreken langer om de foto op mijn pc te plaatsen dan om hem aan te passen...

Comment

Ik begrijp de vraag niet... als je in raw trekt is het toch net de bedoeling om achterna zelf de bewerkingen van de foto in handen te hebben?
              en als je niet graag tijd verdoe aan ps, dan zou ik tenminste meer zorg dragen aan de belichting van mijn model...

Comment

Working...
              X