Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Mooi vastgelegd, schitterend.
De Gaai (Garrulus glandarius), behoort tot de orde van de kraaiachtigen (Corvidae),
is ook een nuttige vogel.
Men zegt dat de Gaai 'de grootste bosbouwer' is.
De stoere eik, is namelijk afhankelijk van de Gaai, voor de verspreiding van de eikels.
De Gaai legt elk jaar, een wintervoorraad eikels aan, her en der in het bos.
Hij duwt de eikels, in zachte grond.
Natuurlijk vergeet de Gaai een aantal plekjes.
Wat hij niet meer terug vindt, kan uitgroeien tot een nieuwe eik.
Zo houdt de Gaai de eikenbossen in stand.
De vogel is hier verleden week ook waargenomen in de tuin, toen hij kwam drinken bij de vijver.
Is helemaal niet schuw, heb hem tot om 3 meter kunnen benaderen, om een foto te nemen.
Dank je Pacha,
Zelf wist ik dit ooK , maar ik ben en was verbaasd dat hij zo de boom in dook en het musje pakte en vervolgens het kopje op de grond liet vallen en weg met zijn prooi ,
Jammer dat ik daar geen foto van heb maar ik ben dan zo van slag
Bij deze foto kan je zien dat het bloed nog rond zijn snavel en voorhoofd zit.
Ik zet deze foto niet neer voor de kwaliteit maar als informatie en bewijs
Dank je wel voor je reactie en fijn dat je deze tekst neer geschreven hebt daar hebben veel leden plezier van
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Pimpeltje
jij kunt ver een boekje fauna en flora maken van al het moois dat Zeeland te bieden heeft.
Je gaai staat er heel mooi op
Groetjes
Marc
Dank je wel Marc ,
Toevallig is hier een bioloog geweest die kwam vragen of ik foto's wilde leveren voor een boek die hij aan het schrijven is.
Maar dan gaat het zo moeten worden en daar ben ik het mens niet voor
Fotograferen is voor mij Feest
grt,
Pimpeltje
Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
Pimpel
Doe mij maar de natuurlijk originele Vlamingen op bezoek gehad Pimpeltje
Ja inderdaad twee Vlamingen( een met bloed en een zonder) ,ik weet niet wat er in Vlaanderen altijd gebeurd met deze angstaanjagende dieren ( grapje )
Raymond de tweede is voor een heel ander doel neer gezet hé.
Bedankt voor je reactie
Pimpeltje
Comment