Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
sint jansmolens
Collapse
X
-
-
Re: sint jansmolens
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtNogal wreed overbelicht hoor.
Kijk eens naar je histogram. Met de middenschuif van 'levels' kan je nog wel wat redden.
Groetjes
Comment
-
eerlijk gezegd vind ik de compo ook niet zo mooi
waarschijnlijk omdat je aan de voet van de "berg" staat.
't is precies zo plat
Dat hek is ook niet zo mooi errond (maar da's waarschijnlijk jouw schuld niet)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk berichtOver de overbelichting is alles reeds gezegd.
De senioren mogen in de beginnershoek best wat meer uitleg geven.
Gewoon zeggen dat een foto overbelicht is, is volgens mij niet voldoende. Een beetje uitleg over hoe dat te voorkomen zou wel handig kunnen zijn.
Niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binomar Bekijk berichtdaar ben ik dus niet mee akkoord.
Gewoon zeggen dat een foto overbelicht is, is volgens mij niet voldoende. Een beetje uitleg over hoe dat te voorkomen zou wel handig kunnen zijn.
Niet?
Het is ook moeilijk om te zeggen hoe je het beter kan doen als de maker geen informatie geeft over hoe hij of zij de foto gemaakt heeft. Als je die uitleg graag krijgt, ga er dan niet van uit dat de kijker dit met een exif-reader gaat uitvissen. Bij deze foto blijkt er gekozen voor een compensatie + 0,5 EV. Het waarom van die keuze ontgaat mij.
Ook belangrijk is om te weten hoe het licht werd gemeten: meerveldsmeting, deelmeting of een gemiddelde meting met nadruk op het centrum, ....Geniet van foto's maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht..... Bij deze foto blijkt er gekozen voor een compensatie + 0,5 EV. Het waarom van die keuze ontgaat mij.
....
alleen is dat hier nog te kort gedaan.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binomar Bekijk berichtdaar ben ik dus niet mee akkoord.
Niet?
Het is ook niet zo dat een senior member per definitie een expert is he... Dat kan, maar van mezelf zou ik dat helemaal niet zeggen... Ook ik heb nog heel veel te leren. Over bepaalde zaken kan ik inderdaad uitleg geven, over andere helemaal niet... Je wordt op dit forum senior member eens je 1500 posts gedaan hebt. That's all...
Comment
-
Niet?
Groetjes
PS Dat er hier 'seniors' zijn op dit forum kunnen we alleen maar toejuichen, dat zijn mensen die hier veel uren tijd in steken, maar dus niet noodzakelijk profs. Als die seniors dan nog bij elke foto een ellenlange exposé moeten schrijven, moeten ze hier waarschijnlijk overuren kloppen. Tips zijn altijd welkom, maar de beste leerschool is en blijft..... oefenen.... honderden foto's maken en zien waarom ze er slecht of goed uitkomen, en samen met de tips die je hier krijgt, bepaalde zaken in het kopke steken zodat je niet verder dezelfde fouten blijft maken.
Bij deze gelegenheid mijn dank aan de 'seniors' voor de vele tijd die ze hier in stoppen
Groetjes
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht... Bij deze gelegenheid mijn dank aan de 'seniors' voor de vele tijd die ze hier in stoppen
Groetjes
dat een becommentarieerde foto veel tijd vergt. Naar ik schat bij mijzelf toch al snel
tenminste 15 minuten maar vaak ook veel meer. Om niet eens te spreken van bestudeerde
foto's die niet leiden tot commentaar. Maar het wordt met plezier gedaan omdat je van
gefundeerd commentaar leveren zelf ook heel veel leert.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
Comment