Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jong geleerd....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Jong geleerd....

    Heel leuk beeld!
    Scherpte is al gezegd, maar laat ook dat zwart kadertje weg, het biedt echt geen meerwaarde hier...
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

    Comment


    • #17
      Re: Jong geleerd....

      Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
      Heel leuk beeld!
      Scherpte is al gezegd, maar laat ook dat zwart kadertje weg, het biedt echt geen meerwaarde hier...
      Volg hier, dit mooie beeld verdient geen 'rouwkader'.
      Groetjes

      Comment


      • #18
        Re: Jong geleerd....

        Sandorfi: Dank u wel voor het compliment!

        Doudeke: Ze heeft dat jongetje nodig voor haar panning hé

        Erres: Wat bedoel je met kb?

        Bouk: Ik heb een 18-200 lens van Canon

        Plaatwerker: Als ik voor spotmeting ga, kom ik dan niet veel sneller in problemen met de belichting, als de lichtmeter maar licht meet op één punt? Heeft spotmeting invloed op de scherpte van een foto?
        Zal in de toekomst eens proberen in RAW te fotograferen...

        En voor Tini en Djivan eentje zonder zwart kader en proberen te centreren voor Plaatwerker,

        Allemaal bedankt voor de commentaar!


        Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

        Comment


        • #19
          Re: Jong geleerd....

          Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
          Plaatwerker: Als ik voor spotmeting ga, kom ik dan niet veel sneller in problemen met de belichting, als de lichtmeter maar licht meet op één punt? Heeft spotmeting invloed op de scherpte van een foto?
          Zal in de toekomst eens proberen in RAW te fotograferen...
          Volgens mijn ervaringen kom je niet in de problemen. Bij spotmeting en persoonlijk
          gekozen scherpstelpunt (op het voor jou belangrijkste punt in de compositie/zoekerbeeld)
          meet je het licht en stelt de camera scherp op het gekozen punt. Zo werkt het voor mij bij
          de EOS 20D, 50D en de G11 van Canon. Bij jouw 60D zal het niet anders zijn.

          Succes gewenst met de overschakeling op RAW. Dit formaat converteer ik met DxO (al meer
          dan 6 jaar) dat je uitstekend kunt beoordelen met een proefperiode.

          In de twijfelperiode kan je natuurlijk de camera instellen op RAW + JPG.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #20
            Re: Jong geleerd....

            Ok, bedankt voor de tips!
            Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

            Comment

            Working...
            X