Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elegantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elegantie

    Nog een 3de (en waarschijnlijk laatste) reeksje van de Feria te Boom.
    En dit voor de mensen die de 3de foto in deze reeks elegantie vonden uitstralen.
    Reacties en tips zijn uiteraard, zoals altijd, meer dan welkom.

    greetz,
    Bart








    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Elegantie

    Voor mij springt de 1e er bovenuit. Vind 2 en 3 iets te centraal van compositie.
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

    Comment


    • #3
      Re: Elegantie

      1) stop met in de beginnershoek te posten jij bent geen beginner meer en je foto's zijn dit ook niet. (wat ook niet wil zeggen dat ik een discussie wil starten wanneer/waarom in de beginnershoek te posten)
      2) contrast omhoog, je foto's zijn wat te "flets", hebben zeker meer potentieel.
      3) feria is kleurrijk! probeer dat vast te leggen. (je rood is niet echt rood)
      4) had je exif graag gezien, want volgens mij heb je nog zeker 2/3 of 1 stop over om je paard beter te belichten.


      you know I like your pics

      mvg
      exeter
      5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: Elegantie

        Voor mij een super drietal wat heerlijk om naar te kijken !!!!!
        Zo is fotografie een feest
        grt,
        Pimpeltje
        Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
        Pimpel

        Comment


        • #5
          Re: Elegantie

          Ik vind ze prachtig hoor.
          En ook deze foto's willen beginners zien denk ik dan. Daar trekken wij ons aan op
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

          Comment


          • #6
            Re: Elegantie

            Bedankt alvast voor de commentaren.
            Wat de kleuren betreft ben ik het volledig eens. Voor ik ze naar het net geladen had zagen ze er precies iets beter uit.
            En het contrast... dat wil ik nog wel eens proberen, maar ik heb schrik om nogal veel detail te verliezen in de donkere delen van de foto, met name het paard.

            mvg,
            Bart

            PS: ik ben nog niet niet zo lang met fotografie bezig, toch niet zo gedreven als nu. En ik hoop altijd om in Beginnershoek net dat ietsje meer feedback te krijgen...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Elegantie

              Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
              Ik vind ze prachtig hoor.
              En ook deze foto's willen beginners zien denk ik dan. Daar trekken wij ons aan op
              volledig mee akkoord!

              Comment


              • #8
                Re: Elegantie

                Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                Ik vind ze prachtig hoor.
                En ook deze foto's willen beginners zien denk ik dan. Daar trekken wij ons aan op
                Dat snap ik niet zo best. Het is voor beginners toch niet verboden om in de andere subs
                te gaan kijken, ook al post je er niet zelf. Daar valt nog wel meer moois te ontdekken.

                Foto's mochten iets meer vuur hebben. Kracht. Pit. De elegantie is er. Volop. En die is
                prachtig. Composities vind ik ook goed. Aangenaam om zoiets te zien. Ach, misschien
                is het gewoon een beetje zon dat ontbreekt.

                Comment


                • #9
                  Zon die ontbreekt? Die heb ik op zondag volop gehad. Niet bepaald een lachertje om dan de witbalans goed te krijgen hoor.
                  Maar je hebt wel gelijk wat kleuren en zo betreft. Kan 't zijn dat ik kleur en zo verlies door 't uploaden? Ik heb dat namelijk al bij meerdere foto's gedacht.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elegantie

                    Mooi alle drie, maar vooral de eerste
                    grt Rosie
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elegantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Bedankt alvast voor de commentaren.
                      Wat de kleuren betreft ben ik het volledig eens. Voor ik ze naar het net geladen had zagen ze er precies iets beter uit.
                      En het contrast... dat wil ik nog wel eens proberen, maar ik heb schrik om nogal veel detail te verliezen in de donkere delen van de foto, met name het paard.

                      mvg,
                      Bart

                      PS: ik ben nog niet niet zo lang met fotografie bezig, toch niet zo gedreven als nu. En ik hoop altijd om in Beginnershoek net dat ietsje meer feedback te krijgen...
                      De foto's zijn prachtig, een heel mooie reeks hoor.Zo een mooi werk verdient het om optimaal nabewerkt te worden Bart. Je zult je toch eens moeten toeleggen op PS of een ander programma waar je met lagen kunt werken.Dan los je het toelopen van de zwarte gedeeltes in je paard op in een oogwenk,door het gebruik van de lagen kun je selectief je contrast en belichting gaan aanpassen.Het blijft natuurlijk in eerste instantie de bedoeling om een zo correct mogelijke foto te maken op het moment dat je klikt,maar optimaliseren hoort er evenzeer bij,dat deden ze vroeger in de doka ook hoor.Veel grtjes Francine
                      Zo veel mensen, zoveel meningen
                      Groetjes Francine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elegantie

                        Photoshop zal het al zeker niet worden, aangezien ik niet van plan ben om zoveel geld uit te geven aan software die op korte termijn evolueert... Illegale kopies wil ik niet (voor zover dat nog mogelijk zou zijn heden ten dage)
                        Misschien kijk ik inderdaad wel eens uit naar een alternatief. Het wordt dan natuurlijk wel net dat ietsje meer nabewerking: eerst de RAW bewerken en daarna de JPEG... Of kan je in RAW ook met lagen werken? Zoals gezegd, ik ben dus een complete nul op dat vlak.

                        mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Elegantie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Photoshop zal het al zeker niet worden, aangezien ik niet van plan ben om zoveel geld uit te geven aan software die op korte termijn evolueert... Illegale kopies wil ik niet (voor zover dat nog mogelijk zou zijn heden ten dage)
                          Misschien kijk ik inderdaad wel eens uit naar een alternatief. Het wordt dan natuurlijk wel net dat ietsje meer nabewerking: eerst de RAW bewerken en daarna de JPEG... Of kan je in RAW ook met lagen werken? Zoals gezegd, ik ben dus een complete nul op dat vlak.

                          mvg,
                          Bart
                          Alternatieven zijn er genoeg: Photoshop elements (nog geen 100 euro), GIMP (volledig gratis),...
                          In Lightroom kan je - volgens mij - niet met lagen werken (maar ik moet wel zeggen dat ik dat programma niet goed ken).

                          De foto's vind ik alle 3 mooi!
                          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Elegantie

                            Kleine update.
                            Is de linker beter dan de rechter?

                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Elegantie

                              Ik vind van wel hoor
                              het is veel sprekende geworden ....maar ik ben weg van de hele serie
                              Ik had het wel in het echt willen zien
                              grt,
                              Pimpeltje
                              Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                              Pimpel

                              Comment

                              Working...
                              X