Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hof Ter Beken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hof Ter Beken

    Vergane glorie. Ooit kwam de Bourgeoisie zich hier ontspannen na een week druk zaken doen in de stad en de arme mens nog wat armer gemaakt te hebben.
    De lucht is er ingeplakt (was egaal wit). Genomen met een simpele 3MP gsm.


  • #2
    Re: Hof Ter Beken

    ontbreekt geheel aan scherpte

    Comment


    • #3
      Re: Hof Ter Beken

      en afwerking is ook dat niet
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Hof Ter Beken

        komt inderdaad wat toneel-doek-decor achtig over

        Michel
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Hof Ter Beken

          Ik vreesde het al. Ik zal die GSM in het vervolg maar gebruiken waarvoor hij bedoeld is en een 'echt' fototoestel meenenem. De locatie loont wel de moeite, want dit is slechts een van de vele oude gebouwen van dit uit zijn voegen gebarsten landhuis. De geschiedenis ervan gaat terug tot de 12e eeuw. Er komen soms wel goede foto's uit deze GSM, maar dan moet er wel voldoende licht zijn, anders krijg je die onscherpte. Enfin, zo leert een mens bij. Bedankt voor de reacties.

          Comment


          • #6
            Re: Hof Ter Beken

            Is dat in de Beekstraat in Mariakerke, aan de brug over de R4?

            Komt die foto zo uit je gsm? Het groen van de bomen lijkt zo artificieel... Heb je er nog iets anders mee gedaan, buiten de wolken erop geplakt?
            http://www.yonaweb.be/passero
            Flickr Photostream

            Comment


            • #7
              Re: Hof Ter Beken

              Oorspronkelijk geplaatst door Passero Bekijk bericht
              Is dat in de Beekstraat in Mariakerke, aan de brug over de R4?

              Komt die foto zo uit je gsm? Het groen van de bomen lijkt zo artificieel... Heb je er nog iets anders mee gedaan, buiten de wolken erop geplakt?
              Neen, dit kasteeltje zit verborgen in een piepklein parkje langs de A12 in Wilrijk bij Antwerpen (schuin tegenover Ikea), aan de rand van een groot industrieterrein.
              Ik heb vanalles gedaan met deze foto (in Paintshop) om ze terug een beetje realistisch te krijgen na het inplakken van die lucht (verscherpen, vervagen, contrast verhogen, etc..). Maar ik moet duidelijk nog veel oefenen.
              Last edited by Tabbris; 10 juni 2011, 23:24.

              Comment


              • #8
                Re: Hof Ter Beken

                Oorspronkelijk geplaatst door Tabbris Bekijk bericht
                De locatie loont wel de moeite, want dit is slechts een van de vele oude gebouwen van dit uit zijn voegen gebarsten landhuis.
                ondanks dat het een beschermd monument is, denk ik dat het dezelfde weg op gaat als het voormalige kasteel van Mesen: tegen de vlakte.
                Het wandelpark Hof Ter Beke ligt aan de Terbekehofdreef. Middenin het park ligt het kasteel Hof Ter Beke, het enige kasteel in Wilrijk met een toren. De ligging vlakbij de Grote Struisbeek verklaart de naam van het domein. Sinds 1979 is het gemeente-eigendom. Het gebouw is sedert 15 december 1982 beschermd als monument, het prachtige wandelpark als dorpsgezicht.Het kasteel geraakte geleidelijk in verval. Een eerste restauratie werd stopgezet wegens ongeoorloofde afbraak van beschermde delen van het gebouw. De werken werden in 1997 hervat en later opnieuw stopgezet. Een nieuwe uitbater zal vermoedelijk in de loop van 2007 starten met de restauratie en de herinrichting van het kasteel.
                info gemeente Wilrijk.

                Comment

                Working...
                X