Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitregenen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• uitregenen

Ik ben niet tevreden met de achtergrond, die is te scherp naar mijn zin. Waarschijnlijk omdat ik heb moeten inflitsen. Iemand suggesties om dat beter te doen?

f4.5, 1/30, ISO 160
    portretmodus
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Re: uitregenen

Ik kan je niet helpen... De instellingen zijn nochtans goed lijkt me om een onscherpere achtergrond te bekomen...

Ik ben zelf eens in mijn archief gaan kruipen om foto's te zoeken uit de tijd dat ik ook met een compactcamera foto's maakte (ongeveer een 10-tal maanden geleden nu). Ik gebruikte toen ook regelmatig de portretstand, maar dit had niet zo'n groot effect. In Parijs heb ik bvb een foto van mijn vriend getrokken op Trocadero, met de Eiffeltoren op de achtergrond. Hij staat er scherp op, de Eiffeltoren iets minder maar dat is helemaal niet te vergelijken met het effect van een spiegelreflex.

Ik DENK dus dat het voornamelijk te maken heeft met je toestel. Al kan ik het natuurlijk verkeerd voor hebben...
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Misschien trachten een tweedehands DSLR op de kop te tikken en daarbij een 85 1.8 lens
      en dan word je daar even verliefd op als ik dat ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
        .....

Ik DENK dus dat het voornamelijk te maken heeft met je toestel. Al kan ik het natuurlijk verkeerd voor hebben...
        hangt ook van de lens af hoor en van hoeveel je inzoomt met een zoom.
        en uiteraard het diafragma.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          hangt ook van de lens af hoor en van hoeveel je inzoomt met een zoom.
          en uiteraard het diafragma.
          grt,bouk.
          In lenzen heb je niet zoveel keuze met een compact, he, en in diafragma ook niet met dit dingetje
          Hier had ik niet ingezoomd, denk ik. Hij stond vlakbij. Hem vragen wat achteruit te gaan en dan inzoomen zou helpen hier, denk je?
          oefenen = leren

Comment

Volgende keer al beginnen met een andere achtergrond de kiezen en een ander standpunt. Je hebt hierdoor niet alleen last van storende dingen maar ook nog eens van een uitgebeten lucht die alle aandacht naar zich toe trekt. Probeer eerst te zoeken naar welk beeld je wil en welke instellingen je daar voor nodig hebt. Probeer eens te oefenen bij egale achtergronden en samen met dat oefenen met composities en standpunten. Techniciteit is 1 ding, een beeld vormen een ander...
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ik wens je zo vlug mogelijk een gelukkige verjaardag

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Ik wens je zo vlug mogelijk een gelukkige verjaardag

Groetjes
                Marc
                Nog een dikke maand
                oefenen = leren

Comment

Bij een reflexcamera is niet alleen de vorige punten die hier aangehaald werden van belang voor een mooie Dof,maar ook de afstand tot je onderwerp.Ik denk dat je te dicht bij stond.Wat ook heel belangrijk is, is de afstand achter het onderwerp,staat je jongetje wel ver genoeg van de achtergrond vandaan? Of dit ook geld voor een compact toestel weet ik niet maar je kunt altijd eens experimenteren he.Aan je instellingen en je flits ligt het niet naar mijn mening.Ik denk echt dat je het in je afstanden moet zoeken,of anders heeft het inderdaad te maken met je beperkingen van je compact.Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

Comment

Ik volg Brombeer en Francine.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                      Bij een reflexcamera is niet alleen de vorige punten die hier aangehaald werden van belang voor een mooie Dof,maar ook de afstand tot je onderwerp.Ik denk dat je te dicht bij stond.Wat ook heel belangrijk is, is de afstand achter het onderwerp,staat je jongetje wel ver genoeg van de achtergrond vandaan? Of dit ook geld voor een compact toestel weet ik niet maar je kunt altijd eens experimenteren he.Aan je instellingen en je flits ligt het niet naar mijn mening.Ik denk echt dat je het in je afstanden moet zoeken,of anders heeft het inderdaad te maken met je beperkingen van je compact.Grtjes Francine
                      Van die achtergrond stond hij wel vijf tot tien meter verwijderd, hoor, het is niet dat hij tussen de struiken stond of zo. Integendeel, huis en bomen zijn aan de overkant van de straat. En tussen mij en hem was een meter of twee-drie, denk ik. Op de foto's waarbij ik niet ingeflitst heb is de achtergrond wel waziger, maar daar kreeg ik hem zelf niet scherp genoeg op (ik binnen en hij buiten in de gietende regen).
                      oefenen = leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
                        Op de foto's waarbij ik niet ingeflitst heb is de achtergrond wel waziger, maar daar kreeg ik hem zelf niet scherp genoeg op (ik binnen en hij buiten in de gietende regen).
                        Welja, arm kind! Uren in de gietende regen moeten staan tot jij een beetje een leuke foto kan nemen

(ik wil wedden dat hij het heerlijk vond dit te "mogen" doen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
                          Welja, arm kind! Uren in de gietende regen moeten staan tot jij een beetje een leuke foto kan nemen

(ik wil wedden dat hij het heerlijk vond dit te "mogen" doen )
                          Omgekeerd zelfs: hij stond erop buiten te blijven toen het begon te gieten, en toen hij er zo druipnat uitzag, dacht ik dat er wel een leuk plaatje inzat. Ben zelf binnen gebleven om de camera te beschermen uiteraard
                          oefenen = leren

Comment

Working...
                          X