Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik zou een beginnen met het kader van een andere kleur te voorzien, beter nog denk ik helemaal geen kader. Er licht ook een lichte kleurzweem over deze plaat wat ook veranderd mag worden.
Kader beneemt je inderdaad alle lust om verder te genieten van het landschap. Ze zeggen
dan wel altijd dat dit een kwestie van smaak is. Maar het is ook een kwestie van presente-
ren van je foto's... en bovendien heeft de klant altijd gelijk.
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwersBekijk bericht
Ik zou een beginnen met het kader van een andere kleur te voorzien, beter nog denk ik helemaal geen kader. Er licht ook een lichte kleurzweem over deze plaat wat ook veranderd mag worden.
Ik volg volledig de opmerkingen over de kader. Iets geprobeerd dat ik wou toetsen aan de mening van het forum. Uw reacties overtuigen mij.
Wat betreft een kleurzweem: welke kleurzweem ziet u? Ik zie hem niet.
Bedankt voor u eerlijke mening.
Mvg,
Eddy
Mooie foto, en gelukkig hoef ik (als anti kader man) niks meer te schrijven over het kader . Ik zie niet echt een zweem. Ik weet niet op welk tijdstip die genomen is, maar je had wel te kampen met fel licht me dunkt.
Groetjes
Kleurzweem moeilijk te detecteren maar ik neig een beetje naar roodachtig.
Als bij 'levels' de middenschuif een beetje naar rechts gaat, knapt het plaatje wel op en
verkoopt-ie beter als ansichtkaart.
Een vraagje: hoe kan er in deze foto een rode zweem komen als bijna alles blauw en groen is ? Er was geen rood te bespeuren.
Er is gewerkt met AWB en nadien is er niets gebeurd met de witbalans en de instellingen van de kleuren.
Graag een antwoord.
Mvg,
Eddy
Een vraagje: hoe kan er in deze foto een rode zweem komen als bijna alles blauw en groen is ? Er was geen rood te bespeuren.
Er is gewerkt met AWB en nadien is er niets gebeurd met de witbalans en de instellingen van de kleuren.
Graag een antwoord.
Mvg,
Eddy
Als je het histogram nog eens goed bestudeert en dan niet alleen maar de RGB-variant
maar ook de afzonderlijke kleuren, dan zie je dat het rood een duidelijke piek heeft in het
midden. Geel en blauw hebben hun toppen veel meer naar rechts.
Automatische zaken kunnen per camera verschillend uitpakken.
Als je het histogram nog eens goed bestudeert en dan niet alleen maar de RGB-variant
maar ook de afzonderlijke kleuren, dan zie je dat het rood een duidelijke piek heeft in het
midden. Geel en blauw hebben hun toppen veel meer naar rechts.
Automatische zaken kunnen per camera verschillend uitpakken.
Op uw aanraden heb ik mijn histogram nog eens goed bestudeerd.
Bij mij is RGB : Rood GROEN en Blauw en niet GEEL.
Ik heb nog eens mijn histogram bekeken en het zou maar erg zijn indien blauw en groen niet rechtser zouden zitten dan rood gezien het blauwe water en de groene struiken in de foto.De pieken van groen en blauw zijn ook groter.
Dus, het histogram bewijst niet dat er een rode zweem zit en ik zie er ook geen.
Mvg,
Eddy
Comment