Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kust Normandië 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kust Normandië 2

92mm
    f11,0
    1/160
    iso200
    Mvg,
    Eddy

na de terechte opmerkingen
    Last edited by eddy007; 9 juni 2011, 10:55.
    Smaken verschillen

Re: Kust Normandië 2

Ik zou een beginnen met het kader van een andere kleur te voorzien, beter nog denk ik helemaal geen kader. Er licht ook een lichte kleurzweem over deze plaat wat ook veranderd mag worden.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Kader beneemt je inderdaad alle lust om verder te genieten van het landschap. Ze zeggen
      dan wel altijd dat dit een kwestie van smaak is. Maar het is ook een kwestie van presente-
      ren van je foto's... en bovendien heeft de klant altijd gelijk.

Comment

compo..goed.
        camerainstelling..goed.
        presentatie..vreselijk.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een mooie foto,wat het kader betreft volg ik de voorgangers,ik zou deze weglaten, deze foto heeft dat helemaal niet nodig.Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            Ik zou een beginnen met het kader van een andere kleur te voorzien, beter nog denk ik helemaal geen kader. Er licht ook een lichte kleurzweem over deze plaat wat ook veranderd mag worden.
            Ik volg volledig de opmerkingen over de kader. Iets geprobeerd dat ik wou toetsen aan de mening van het forum. Uw reacties overtuigen mij.

Wat betreft een kleurzweem: welke kleurzweem ziet u? Ik zie hem niet.
            Bedankt voor u eerlijke mening.
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

Mooie foto, maar ik volg wat het kader betreft...
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

En dan nu graag een update zonder kader .
                Kleurzweem zie ik ook net echt, ik denk dat dit beïnvloed wordt door het niet echt passend kader.

Comment

Mooie foto, en gelukkig hoef ik (als anti kader man) niks meer te schrijven over het kader . Ik zie niet echt een zweem. Ik weet niet op welk tijdstip die genomen is, maar je had wel te kampen met fel licht me dunkt.
                  Groetjes

Comment

updeet muts better.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
                      Kleurzweem zie ik ook net echt, ik denk dat dit beïnvloed wordt door het niet echt passend kader.
                      Denk dat ik hier de plank misgeslagen heb, je hebt gelijk betreffende de invloed van het kader. Update ook voor mij veel mooier.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

De foto is wat aan de lichte kant.

Kleurzweem moeilijk te detecteren maar ik neig een beetje naar roodachtig.

Als bij 'levels' de middenschuif een beetje naar rechts gaat, knapt het plaatje wel op en
                        verkoopt-ie beter als ansichtkaart.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          De foto is wat aan de lichte kant.

Kleurzweem moeilijk te detecteren maar ik neig een beetje naar roodachtig.

Als bij 'levels' de middenschuif een beetje naar rechts gaat, knapt het plaatje wel op en
                          verkoopt-ie beter als ansichtkaart.
                          Een vraagje: hoe kan er in deze foto een rode zweem komen als bijna alles blauw en groen is ? Er was geen rood te bespeuren.
                          Er is gewerkt met AWB en nadien is er niets gebeurd met de witbalans en de instellingen van de kleuren.
                          Graag een antwoord.
                          Mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                            Een vraagje: hoe kan er in deze foto een rode zweem komen als bijna alles blauw en groen is ? Er was geen rood te bespeuren.
                            Er is gewerkt met AWB en nadien is er niets gebeurd met de witbalans en de instellingen van de kleuren.
                            Graag een antwoord.
                            Mvg,
                            Eddy
                            Als je het histogram nog eens goed bestudeert en dan niet alleen maar de RGB-variant
                            maar ook de afzonderlijke kleuren, dan zie je dat het rood een duidelijke piek heeft in het
                            midden. Geel en blauw hebben hun toppen veel meer naar rechts.

Automatische zaken kunnen per camera verschillend uitpakken.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Als je het histogram nog eens goed bestudeert en dan niet alleen maar de RGB-variant
                              maar ook de afzonderlijke kleuren, dan zie je dat het rood een duidelijke piek heeft in het
                              midden. Geel en blauw hebben hun toppen veel meer naar rechts.

Automatische zaken kunnen per camera verschillend uitpakken.
                              Op uw aanraden heb ik mijn histogram nog eens goed bestudeerd.
                              Bij mij is RGB : Rood GROEN en Blauw en niet GEEL.
                              Ik heb nog eens mijn histogram bekeken en het zou maar erg zijn indien blauw en groen niet rechtser zouden zitten dan rood gezien het blauwe water en de groene struiken in de foto.De pieken van groen en blauw zijn ook groter.
                              Dus, het histogram bewijst niet dat er een rode zweem zit en ik zie er ook geen.
                              Mvg,
                              Eddy
                              Last edited by eddy007; 9 juni 2011, 22:30.
                              Smaken verschillen

Comment

Working...
                              X