Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boek en bril

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boek en bril

    Een tweede poging met als onderwerp een boek.
    Deze keer heb ik een bril toegevoegd. De bedoeling is om de kijker het gevoel te geven een wazige blik te hebben, tenzij de kijker door de glazen van de bril kijkt.

    Ik weet niet of ik in die opzet ben geslaagd? De schaduw onder de bril vind ik te hard --> belichting niet goed in orde gekregen.

    Enfin... hier is de foto:

    Opmerkingen/tips zijn altijd welkom.

  • #2
    Re: boek en bril

    Wel ...............ik vind het geslaagd hoor.
    Echter ik kan zien dat het om een "mathematics" boek gaat
    Ik had liever een biografie of zo
    Dus helemaal in je opzet ben je niet geslaagd.
    Maar hoe je dat oplost zonder extra PS en ?
    Dus als je dit zo getrokken hebt, prachtig.
    Hoe het op lossen rechtstreeks uit het toestel , kan ik jou helaas niet zeggen.


    PS : eerlijk is eerlijk , ik denk dat het over fotografie gaat !
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

    Comment


    • #3
      Re: boek en bril

      Dankjewel Bruno!

      Het gaat inderdaad om een technisch boek ('JQuery: from novice to ninja" - hulpmiddel om websites wat mooier of lelijker te maken ).

      Ik heb gewerkt met een vast brandpuntslens (35 mm) en de spot-instelling, voor de focus, op mijn toestel gebruikt.
      De focus heb ik net achter de glazen gelegd (op de foto: net achter de "neussteunen").

      Comment


      • #4
        Re: boek en bril

        Oorspronkelijk geplaatst door boba.slave Bekijk bericht
        Dankjewel Bruno!

        Het gaat inderdaad om een technisch boek ('JQuery: from novice to ninja" - hulpmiddel om websites wat mooier of lelijker te maken ).

        Ik heb gewerkt met een vast brandpuntslens (35 mm) en de spot-instelling, voor de focus, op mijn toestel gebruikt.
        De focus heb ik net achter de glazen gelegd (op de foto: net achter de "neussteunen").
        Ja ik zag het daar kan je de tekst ook lezen zoals in de glazen. daarom, je legt je lat hoog, dacht ik, is ze naar jou normen niet zo geslaagd de foto.
        maar ik denk persoonlijk dat je dan software aan de slag moet
        Maar mij hoor je niet klagen , mooie foto, het is je opzet dat niet 100% gelukt is .
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

        Comment


        • #5
          Re: boek en bril

          Leuk concept maar jammer dat je bril ondersteboven ligt.
          Ik zou graag nog een poging zien met de bril rechtop en scherpgesteld op een tekst die voor jou persoonlijk iets betekent.

          Comment


          • #6
            Re: boek en bril

            Dag Jefzor

            Ik zal rekening houden met jouw opmerkingen. Ik was sowieso van plan er een vervolg aan te gaan breien...

            Comment


            • #7
              Re: boek en bril

              gewoon een ideetje: om de letters naast de bril meer uit focus te krijgen, zou dat niet gemakkelijker gaan met een bril met zwaardere glazen?
              Maar ik vind het wel heel goed hoor en ga mee met de andere commentaren

              bestee,
              Michel
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: boek en bril

                Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                gewoon een ideetje: om de letters naast de bril meer uit focus te krijgen, zou dat niet gemakkelijker gaan met een bril met zwaardere glazen?
                mee eens, nu is de tekst tussen de glazen even scherp als door de glazen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: boek en bril

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  mee eens, nu is de tekst tussen de glazen even scherp als door de glazen.
                  grt,bouk.
                  Ook mee eens gezien je bedoeling,weet zelf ook niet hoe je dit zou moeten oplossen tenzij in PS. Als je dit probleempje even ter zijde laat, vind ik dit heel mooi gedaan hoor,prima foto Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment


                  • #10
                    Re: boek en bril

                    Ondanks je twijfels toch een geslaagde foto!
                    Ik zou de bril ook wel omkeren en als je echt verder wil gaan, denk ik ook dat je aan de slag zult moeten met software.
                    Wat het boek zelf betreft, ik zou misschien eerder een literair werk fotograferen omdat dit - volgens mij - meer aansluit bij de sfeer die je wilt oproepen. Hoeft natuurlijk niet he.
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                    Comment

                    Working...
                    X