Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel Schoten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel Schoten

    Het Kasteel van Schoten op een prachtige lentedag!




    50mm
    F9
    1/640s
    ISO100

    Graag jullie op- en/of aanmerkingen, zowel positief als negatief.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Canon 550D - 50mm f1.8 - 18-135mm IS - 55-250mm IS - 430EX II

  • #2
    Re: Kasteel Schoten

    In de witte delen van de opname is te weinig detail te zien, het licht is dan ook zeer fel. Het witte gebouw rechts van het kasteel is ook een stoorzender.
    Compo wel ok buiten dat.
    Normaal storen vliegtuigstrepen me niet echt, maar nu wel :-).

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel Schoten

      IK weet niet goed hoe het komt maar ik krijg de indruk dat de foto scheef staat!
      Als ik naar de voorgrond kijk is het ideaal en mooi parallel.
      Kijk ik naar de dak kapelletjes zie je het beter als je de foto scrolt.
      Of het komt door de extra zwarte toren links achter of zoals aangehaald de strepen van de vliegtuigen ?
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel Schoten

        Bij controle met behulp van de loodlijnen in PS bleek er toch nog een aantal zaken ietsje scheef te staan. Ik heb ze eens allemaal recht geplaatst en het witte gebouw rechts in de achtergrond weggecloond, en volgens mijn mening ziet hij er dan heel wat beter uit. Door het rechtzetten verlies is wel ongeveer de helft van die grasstrook onderaan.
        Eens zelf proberen, en als je wil zet ik de door mij aangepaste versie hier wel eens neer, maar dit enkel op jouw verzoek.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel Schoten

          Nu moet ik zeggen dat er op de foto vóór het witte gebouw nog een rode container stond. Deze heb ik weggecloond, maar het witte gebouw had ik laten staan omdat naar mijn mening niet zo enorm stoorde.

          Djivan, van mij mag je jouw versie van de foto ook eens posten. Dan kan ik dat ook eens bekijken.
          ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Canon 550D - 50mm f1.8 - 18-135mm IS - 55-250mm IS - 430EX II

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel Schoten

            Hey,
            hard gewerkt aan een al mooie foto.
            Ik zou het resultaat ook willen zien.
            IK weet niet of het mooier is of ............... Als de groene strook al wegvalt, moet je natuurlijk steeds het beste van de twee nemen.
            Mij leek het zo , maar het kon zijn door andere factoren. NU je zegt dat er echt enkele dingen ietsje scheef stonden. Wil ik graag jou resultaat zien.
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel Schoten

              mooie opname maar mis wel een bloembak?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel Schoten

                Mooie opname hoor,detail; beetje meer voorgrond had wel gemogen.Grtjes Francine
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel Schoten

                  het kasteel van Schoten staat bijna in mijn achtertuin, ooit nog zien afbranden

                  OT, goed gedaan, maar ik wil de upgrade van djivan ook wel eens zien
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteel Schoten

                    Hier gaan we dan, de door mij lichtjes aangepaste versie. Altijd een risico op een reeds verkleinde versie werken, maar heb het toch maar gewaagd.


                    Als ik terug moet weghalen, geef me maar een seintje.

                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteel Schoten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Hier gaan we dan, de door mij lichtjes aangepaste versie. Altijd een risico op een reeds verkleinde versie werken, maar heb het toch maar gewaagd.

                      Als ik terug moet weghalen, geef me maar een seintje.

                      Groetjes
                      Neen hoor moet van mij niet terug weg.
                      Maar zoals je zelf aanhaalde. Het blijft een mooie foto.
                      Het zal aan mij liggen, ik zie er iets scheef aan en alles staat nu recht
                      Toch bedankt om de moeite te nemen
                      mvg Bruno D.G.
                      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kasteel Schoten

                        Met het witte gebouw weg, zie ik wat je bedoelt. De focus ligt nu meer op het kasteel.
                        Maar ik verzeker je: als ik de originele foto had gepost, zou er een immense rode container opstaan, en dat stoorde me wel enorm!
                        Maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat alles nog steeds niet recht staat. Zou het misschien een eigenschap zijn van het kasteel?

                        @bouk: Nu je het zegt! De bloembak was me nog niet eens opgevallen...
                        @djivan: Van mij mag hij blijven staan. Zo kunnen we nog blijven vergelijken.
                        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Canon 550D - 50mm f1.8 - 18-135mm IS - 55-250mm IS - 430EX II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kasteel Schoten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jeecee007 Bekijk bericht
                          Maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat alles nog steeds niet recht staat. Zou het misschien een eigenschap zijn van het kasteel?
                          Je ziet het goed. Alles recht krijgen lukte niet. Ik heb eerst het perspectief gecorrigeerd, maar als ik dan horizontaal uitlijn op de onderste ramen, staat de goot niet horizontaal, enz..... ondervond ik bij meerdere zaken. Een deel zal wel met het kasteel zelf te maken hebben, zie maar naar de afstand tussen het rechtse en het linkse raam onderaan en de witte strook er onder..... er is een heel duidelijk verschil. Dus het zal wel juist zijn dat nog niet alles recht staat..... om dat het niet volledig recht is.
                          Groetjes
                          Last edited by Guest17; 8 juni 2011, 21:13.

                          Comment

                          Working...
                          X