Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's eindwerk..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's eindwerk..

Dag iedereen

Binnenkort moet ik mijn eindwerk fotografie (in volwassenenonderwijs) inleveren.. Zie hier enkele foto's hiervan.. Het thema was: "ik herinner mij" en al deze foto's zijn getrokken in het oude huis van mijn oma... (ik hoop nu maar dat ik niets verkeerds doe/heb gedaan...)
    Last edited by Margot86; 5 juni 2011, 13:16. Reden: foto's niet zichtbaar

Re: foto's eindwerk..

Oei, geen foto's te zien... wat doe ik verkeerd? ze staan op een picasa-album en heb geprobeerd om ze via de IMG knop op te laden maar dit is blijkbaar niet gelukt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Margot86 Bekijk bericht
      Oei, geen foto's te zien... wat doe ik verkeerd?

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

dag bouk

heb mij hier eerst al een half uurtje bezig gehouden met de regels en handleidingen te lezen maar blijkbaar lukt het niet om mijn foto's erop te krijgen in die handleiding werken ze met tinypic, en mijne staan op picasa.. heb de link ingebracht via img knop maar blijkbaar lukt het toch niet.. zal nog eens nieuwe poging ondernemen!

Comment

het lukt me echt niet.. wat doe ik toch verkeerd? ik neem de link van de foto op mijn picasa-album en plak die in het kader dat verschijnt als ik op "afbeelding invoegen" klik..

Comment

1)Ga in picasa naar de foto die je wilt tonen.
            2) klik op volledig scherm
            3) rechtermuisknop -> kopieer locatie afbeelding
            4) druk op het foto icoontje hier in post en plak de link
            5) zet dit tussen (center) (/center) (maar dan met [ ] haakjes)
            6) klik op voorbeeld van bericht om te zien of je foto er goed instaat
            7) post het bericht

(dit is toch wat ik doe )
            Groetjes,
            Tim

Comment

Jeetje, hartelijk dank Tim Hieronder het resultaat!

Last edited by Margot86; 5 juni 2011, 13:47.

Comment

Nu nog even de forumregels lezen en we zijn er!

het plaatsen van topics en foto's

Foto's mogen tot 900pix op de langste zeide, maak daar gebruik van.

en meer belangrijk...

fotoforums en de fotohoek

er mogen maar max 3 foto's per topic en 1 topic per dag in beginnershoek.
                Groetjes,
                Tim

Comment

blij dat het is gelukt maar:

3.1. Fotohoek: Beginnershoek

In de Beginnershoek mag je per kalenderdag slechts 1 foto-onderwerp (topic) starten, met maximaal 3 foto’s per nieuw topic.

maar je kan/mag ook plaatsen in Beoordeling.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Jeetje, en ik dacht dat ik alle handleidingen en regels gelezen had die er waren.. niet dus.. (qua grootte zitten ze goed toch? denk niet dat ze meer dan 900 pixels zijn aan langste zijde? of ben ik zo mis?) Heb er ook 2 verwijderd :-) Hartelijk dank voor de hulp! :-)

Comment

en nu over de foto's.

alle drie zijn ze technisch goed.
                      mooie ingetogen kleuren.

foto één vind ik de beste qua compositie en inhoud.
                      Nog wel even naar rechts kantelen (zie plint en voetmatje).
                      en eventueel de perspectief van de muur rechts corrigeren.

twee oogt somber door het oninteressante licht en is te veel ingezoomd op het onderwerp.

drie is redelijk, maar ook weer sterk ingezoomd op het onderwerp.

behalve bij beeld één heb je onvoldoende afstand genomen.
                      afstand nemen, letterlijk, van het onderwerp geeft een ruimer beeld en voegt elementen toe uit de omgeving die je beeld meer doen spreken.
                      bij inzoomen beperk je het beeld tot het onderwerp en dat is dikwijls minder boeiend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        en nu over de foto's.

alle drie zijn ze technisch goed.
                        mooie ingetogen kleuren.

foto één vind ik de beste qua compositie en inhoud.
                        Nog wel even naar rechts kantelen (zie plint en voetmatje).
                        en eventueel de perspectief van de muur rechts corrigeren.

twee oogt somber door het oninteressante licht en is te veel ingezoomd op het onderwerp.

drie is redelijk, maar ook weer sterk ingezoomd op het onderwerp.

behalve bij beeld één heb je onvoldoende afstand genomen.
                        afstand nemen, letterlijk, van het onderwerp geeft een ruimer beeld en voegt elementen toe uit de omgeving die je beeld meer doen spreken.
                        bij inzoomen beperk je het beeld tot het onderwerp en dat is dikwijls minder boeiend.
                        dank je wel voor je reactie :-) ik ben uiteraard nog maar beginner en heb nog heel veel te leren.. toch was ik best trots op mijn reeksje.. Leraar had gezegd dat ik sprekende beelden had gemaakt die een bepaalde sfeer maakten.. 2 en 3 zijn inderdaad heel erg op het onderwerp ingezoomd... heb helaas geen tijd meer om ze opnieuw te gaan maken

Comment

Working...
                        X