Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Feria Boom 1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Feria Boom 1

Hallo,
    verleden weekend naar Boom afgezakt, waar er op domein De Schorre een feria was. Een feria is een soort Spaans feest. Dus volop flamenco, vlees en vis a la plancha, muchos cervezas y cava, PRE (Pura Raza Española) paarden, etc.
    Kortom, een heel leuk weekend achter de rug, aan een vrij stoffige piste, maar het stof kon vlotjes worden doorgespoeld.
    Hieronder een eerste kleine selectie van de foto's.
    Alle commentaar is welkom, vooral wat betreft nabewerking (want da's echt mijn dada niet hoor)
    Alvast bedankt.

Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Re: Feria Boom 1

mooie reeks !

Dirk

Comment

Je eerste vind ik prachtig, al had ik de garoche (of hoe heet die stok ook alweer) er graag helemaal op gehad.
      Maar verder .

Comment

Alvast bedankt.
        En het is een garrocha, dewelke van oorsprong werd gebruikt "en el campo", bij het drijven van de stieren, maar door de jaren heen is uitgegroeid tot iets wat bijna een kunstvorm is en ook in competitief verband wordt gedaan.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

ik vind dit heel knap gedaan nr 3 springt er voor mij uit! bij de eerste zou ik links wat afgedaan hebben.
          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Je nabewerking is toch helemaal niet slecht hoor,ik zie niets echt verkeerd,behalve dat de tweede foto misschien iets te blauw oogt,maar het is miniem hoor.Verder een hele mooie reeks met voor mij de eerste als uitspringer,een prachtige foto van een prachtige discipline,om dit te kunnen zien zou ik het land uitrijden,als dit goed wordt uitgevoerd is dit prachtig om te zien he. Veel grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

Comment

Mooie reeks! De derde springt er voor mij uit: scherpe gelaatsuitdrukking en toch nog heel wat beweging zichtbaar!
              De eerste twee zijn ook mooi, maar ik vind ze nogal licht (kan ook aan mijn scherm liggen).
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

prachtige reeks, heel knap gedaan
                mvg. Hans
                Alleen mensen met fantasie,
                hebben oog voor de werkelijkheid.
                Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

Comment

Voor mij alle 3 top plaatjes zalig om naar te kijken
                  grt,
                  Pimpeltje
                  Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                  Pimpel

Comment

voor mij met grote voorsprong nummer 3
                    bij de eerste foto denk ik dat er meer uit te halen is als je de belichting wat aanpast met schaduwen en hooglichten.
                    ik heb eens geprobeerd en ik kom tot het volgende resultaat.
                    indien u dit wenst kan ik deze foto wel terug weg halen.
                    groetjes

Last edited by Martijn1980; 4 juni 2011, 22:32.
                    een pessimist is een optimist met ervaring.
                    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                    Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Iedereen alvast bedankt voor de positieve comments en tips.
                      Ik twijfelde nog of ik ze wel zou posten, maar heb er blijkbaar toch niet slecht aan gedaan het toch te doen.

mvg,
                      Bart

PS: beetje late reactie, maar ik was het hele weekend in Brussel op de Euroferia en had wat problemen met mijn iPhone waardoor ik niet via die weg kon reageren.

Comment

Alle drie mooie hoor. De door Martijn bewerkte versie vind ik persoonlijk minder goed omdat de achtergrond met teveel aandacht gaat lopen door die kleuren op te peppen. Ik hou het bij de originele.
                        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan
                          Alle drie mooie hoor. De door Martijn bewerkte versie vind ik persoonlijk minder goed omdat de achtergrond met teveel aandacht gaat lopen door die kleuren op te peppen. Ik hou het bij de originele.
                          Groetjes
                          Ja, de achtergrond was ook iets wat mij opviel in de foto door Martijn. Al vind ik 'm verder wel goed.
                          Tot nog toe pas ik enkel de volledige foto aan in RAW, met Aperture. Maar ik denk eens te kijken om ook de JPEG-versies nog iets aan te passen door delen van de foto te selecteren en te bewerken. Iets meer werk, maar als 't resultaat goed is vormt dat geen probleem.

Comment

Ik vind ook nog altijd de eerste foto de beste ,hij is heel mooi,Grtjes Francine
                            Zo veel mensen, zoveel meningen
                            Groetjes Francine

Comment

Working...
                            X