Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste testje - portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste testje - portret

Hoi,

Ben nieuw hier, en op zoek naar wat feedback...

Exif-gegevens:
    Canon EOS 1000D - EF50mm f/1.8 II
    1/1000 sec - F1,8 - ISO 400

Groetjes,

Nela
    Beginner, gebeten om te leren.

Re: Eerste testje - portret

Mooie, dromerige blik. Het armpje rechts stoort me wel een beetje. Misschien dat er ook een beetje meer body onder het hoofdje te zien mocht zijn, maar ik ben zelf nog maar een groentje, dus trek je van mijn kritiek niet te veel aan.

Comment

Ik zou net ietsje meer ruimte gelaten hebben aan de rechterkant en het diafragma wat kleiner gekozen hebben. Nu is de scherptediepte zeer beperkt, ik had liever het linkeroog ook scherp gezien. Al bij al niet zo heel slecht.
      Mvg, Tin_tin
      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

omzetting veel te grijs.
        foto behoeft meer contrast.

1/1000 seconde: nergens voor nodig.
        langere sluitertijd (bijvoorbeeld 1/125) geeft een kleinere diafragma-opening en heeft als resultaat meer scherptediepte,
        waardoor beide ogen scherp kunnen worden.

als er voldoende licht is, kan de iso nog naar omlaag.
        ik werk buiten dikwijls op 200, dan heb je meestal voldoende gevoeligheid voor zo goed als geen ruis.

Comment

Ik houd van grote diafragma's, ik vind dat softe bijdragen aan de sfeer en passen bij haar dromerige blik. Voor mij is er genoeg scherpte waar dat moet.
          Er mocht links ies af en rechts iets bij (maar ik vermoed dat daar iets storends stond?) en dan is het een hele mooie wat mij betreft!

Comment

Mooie blik, maar vind hem ook te grijs. Bovendien had ik graag het linkse overschot aan
            de rechterkant gezien. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
              Ik houd van grote diafragma's, ik vind dat softe bijdragen aan de sfeer en passen bij haar dromerige blik. Voor mij is er genoeg scherpte waar dat moet.
              Er mocht links ies af en rechts iets bij (maar ik vermoed dat daar iets storends stond?) en dan is het een hele mooie wat mij betreft!
              Ik volg.
              De ZW-omzetting lijkt me ook wel te grijs (niet contrastrijk genoeg).
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Mij stoort het onscherpe oog ook wat. En idd wat te grijs. Maar zeker een mooie blik!

Comment

ga geheel mee met..#4.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Had niet zo veel reacties verwacht, maar ben er wel blij mee, bedankt!
                    Nu weet ik waar ik volgende keer nog op kan letten.

1/1000 was ik op dat moment vergeten terug aan te passen, na een reeks actiefoto's
                    Dus het was niet bewust gekozen.

Heb gewoon naar zwart/wit omgezet met Picasa, maar ben van plan Lightroom aan te schaffen. Ik had gelezen dat je daarmee veel meer kan bepalen hoe de omzetting gebeurt. Maar ik vind het vooral belangrijk van eerst goede fotos te leren maken, en als tweede om ze goed te leren bewerken. Nog veel te leren dus, maar heb er heel veel zin in!
                    Beginner, gebeten om te leren.

Comment

Working...
                    X