Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn passie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn passie

    Iso 100
    F 5.6
    1/250 sec
    brandpunt 36 mm

    Graag jullie mening wat ik kan verbeteren




    [Mod-LesC]Omdat je afbeelding de BD-maxima (900 pixels langste zijde) overschrijdt, is-ie achter een linkje geplaatst. Graag een kleinere versie opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.

    PS misschien eerst 'ns oefenen in ons Testforum, waar je alle hulp krijgt?[/Mod]
    Last edited by LesC; 3 juni 2011, 12:04. Reden: Foto achter linkje geplaatst
    Canon EOS 450D

    Lens 18/55 - 55/250

  • #2
    Re: Mijn passie

    Ik vind ze mooi, misschien iets overbelicht, zie blaadjes onder bloem en groene blad rechtse hoek.
    Maar scherp is ze en mooie compo
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

    Comment


    • #3
      Re: Mijn passie

      ook enig idee hoe ik die overbelichting kan vermijden zonder een programma en enkel met de camera
      Canon EOS 450D

      Lens 18/55 - 55/250

      Comment


      • #4
        Re: Mijn passie

        Oorspronkelijk geplaatst door jeepney Bekijk bericht
        ook enig idee hoe ik die overbelichting kan vermijden zonder een programma en enkel met de camera
        ISO omhoog zodat je meer licht hebt bij een snelle sluitertijd. Op optie M zetten op je camera, als die aanwezig is.Opletten: met een hogere ISO wordt de kans op ruis weer hoger .
        DIt denk ik dat je eventueel kan doen
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

        Comment


        • #5
          Re: Mijn passie

          Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
          ISO omhoog zodat je meer licht hebt bij een snelle sluitertijd.
          Waarom moet de ISO omhoog??
          Het probleem is net overbelichting. In dat geval zou ik mijn ISO zo laag mogelijk houden (om ruis te vermijden) en een snellere sluitersnelheid hanteren.
          Ik begrijp niet waarom je de ISO omhoog zou doen..

          Grts
          Tim
          Explore Tim Theo Deceuninck&#8217;s 198 photos on Flickr!

          Comment


          • #6
            Re: Mijn passie

            Oorspronkelijk geplaatst door jeepney Bekijk bericht
            ook enig idee hoe ik die overbelichting kan vermijden zonder een programma en enkel met de camera
            Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
            ISO omhoog
            Dit juist niet, voor zover ik weet.

            Het is altijd beter om te onderbelichten dan overbelichten. Iso dus gewoon zo laag mogelijk houden en snellere sluitertijd, hoger F getal.
            Zo zullen de groene bladeren misschien misschien deels onderbelicht worden maar dit is makkelijker goed te krijgen dan uitgebrande(overbelicht wit)punten weg te werken.

            Ik weet niet of dat dit met natuurlijk licht is genomen, vermoed van wel, is fotograferen op een vroeger of later tijdstip ook een goede raad, het zonlicht is namelijk redelijk hard om 14u.
            Merci en groetjes
            Insta | Flickr | Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Mijn passie

              Heel simpel: zo gaan staan dat je eigen schaduw helemaal over de bloemen valt. Of een parasol gebruiken. Of vroeger of later op de dag fotograferen.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn passie

                bedankt iedereen voor de tips we gaan er op letten
                Canon EOS 450D

                Lens 18/55 - 55/250

                Comment

                Working...
                X