Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
bedankt allemaal voor jullie reacties .
ik ben ook blij met de discussies die zijn ontstaan - interessant !
----
extreme HDR of niet :
nu ja, smaken verschillen nu eenmaal.
die discussie daarover vind ik ook niet zo relevant
----
nog enkele bedenkingen en informaties.
- uiteraard moet je een statief moet gebruiken voor HDR, maar dit nuttig instrument had ik niet bij op het bezoek aan de brouwerij .
- de drie basisfoto's zijn genomen met autobracketing.
- de hoge ISO waarden, die uiteraard meer ruis veroorzaken, waren nodig om nog acceptabele sluitertijden te genereren met voldoende scherptediepte : de foto's zijn 's avonds tussen 19:30 en 20:15 uur genomen op 18 april en tussen die silo's was er al heel wat minder licht
- nu kan een 5D Mk II wel redelijk hoge ISO waarden verdragen zonder al te veel negatieve invloed op de ruis.
"iets" extremer ???? Dit is wel heel ver erover. Als dat je bedoeling was, ok. Mijn smaak is het echt niet (en ik gebruik zelf toch vaak hdr maar dan voor hetgeen het bedoeld is)
"iets" extremer ???? Dit is wel heel ver erover. Als dat je bedoeling was, ok. Mijn smaak is het echt niet (en ik gebruik zelf toch vaak hdr maar dan voor hetgeen het bedoeld is)
Groeten, Bert
Zo denk ik er ook over, al lang en al dikwijls ! Onze brouwerij zo voorstellen Je kan veel beter en hoop nog betere te zien, tenzij je u zelf gaat verzuipen in technieken (en eindeloze discussies)
Comment