Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Timide

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Timide

canon eos 550D-1-60 sec-f 5.6-Iso-100-no flash

bedankt om te kijken en bedankt voor uw beoordeling!

Last edited by bommasien; 28 mei 2011, 13:25.
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: Timide

Mooi!
    Heel voorzichtig komen de knopjes kijken, maar wedden dat ze binnen enkele dagen hun schroom kwijt zijn?

Comment

Bommasien, dit is het beste werk tot heden dat ik tot heden te zien kreeg van jou Koester deze foto !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

mist weer..........scherpte?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik volg Bouk, en mist ook contrast.
          Mvg, Tin_tin
          Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Een zeer mooie foto qua compositie Mooi hoe die knopjes herhaald worden in de BG. Moet wel Bouk gelijkgeven i.v.m. de scherpte. Hier nog iets aan verbeteren en je hebt een prachtplaatje!
            Grt. Jef

Comment

compositie is knap, maar de scherpte, en een beetje pit in foto kan beter
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

De meningen zijn hier wel uitermate verdeeld hoor. mi mag deze minder- scherpte hier op deze foto wel behouden blijven (scherpte op knopjes)
                Of zie ik dit verkeerd?

Comment

de onscherpte, als jij dat goed vind is je eigen beoordeling, en dat mag
                  lees je topic door en je komt toch tot een andere conclusie
                  dit is een statisch onderwerp, maak hier op statief 50 of 100 fotos met verschillende instellingen
                  beoordeel de fotos en je zult verstelt staan wat je zelf ziet, en je beoordeling zal kritisch zijn
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

ik vraag mij af of de update een verbetering is, want ik twijfel!

Comment

Bommasien, wat is voor jou persoonlijk dan de toegevoegde waarde van de minder scherpe knopjes ivm scherpe knopjes?
                      Mvg, Tin_tin
                      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                        Bommasien, wat is voor jou persoonlijk dan de toegevoegde waarde van de minder scherpe knopjes ivm scherpe knopjes?
                        ik versta niet goed wat je bedoelt? bedoel jij dat de update meer scherpte toont? Ja dan buig ik devoot mijn hoofd! Maar ik vond zowizo het wazige iets hebben.

Comment

Je vind het onscherp zijn van je foto mooi, maar wat draagt de onscherpte bij aan hetgeen je met de foto wil tonen? Dat is mijn vraagstelling naar jou toe.

Laat mij dit verduidelijken: Meestal is het onscherp zijn van een foto niet gewenst. Tenminste het onderwerp dat je wil tonen zal je meestal scherp willen tonen.

Wel wordt vaak onscherpte in de achtergrond gebruikt om het onderwerp er extra te laten uitspringen of je onderwerp te isoleren. bv door gebruik van een groot diafragma (klein f-getal) zal je scherptediepte zo klein worden dat enkel een bepaald aspect van je foto scherpte vertoont.
                          Zo kan je bv een bloem fotograferen en zodanig isoleren van de achtergrond dat ie eruit knalt. Hierbij is de achtergrond niet storend en doet geen afbreuk aan het onderwerp.
                          Vaak wordt er gesproken over de "bokeh", hetgeen iets wil zeggen over de kwaliteit van de onscherpte. Maar dit is dan vaak de bedoeling, en heeft een duidelijke toegevoegde waarde ifv de foto in kwestie.

Persoonlijk vind ik dan dat je foto over het geheel aan schepte mist, en ik heb zo'n vermoeden dat dit bewegingsonschepte is. Ik mis dus bij je foto dat tikkeltje schepte om hem doen eruit te springen en daardoor kijkt het niet prettig.
                          Last edited by Tin_tin; 28 mei 2011, 15:46.
                          Mvg, Tin_tin

Comment

bedankt voor de verhelderende uitleg ! Maar ik ben gelukkig en blij dat iedereen een ander gevoel qua interpretatie van iets moois/lelijk heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                              .......... Maar ik ben gelukkig en blij dat iedereen een ander gevoel qua interpretatie van iets moois/lelijk heeft.
                              tja..anders had een site als BD ook geen bestaan hè.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X