Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer klonen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste keer klonen

    Na enkele reacties over 'storende dingen in de achtergrond heb ik eens een poging tot klonen gedaan. Wat vinden jullie ervan?

    De originele foto. Niks aan gedaan, allen wat verscherpt (zoals ik bij alle foto's doe)

    De 'bewerkte' versie. Een crop en hier en daar een bordje en een man werggewerkt. Waar de persoon heeft gestaan, kon het denk ik nog wat beter... Aan de belichting of contrast heb ik niets gedaan voor alle duidelijkheid. Is een RAW zo uit de camera.

    Tom
    Last edited by Tom M; 27 mei 2011, 18:22.
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: Eerste keer klonen

    Niet zo simpel dat klonen, waar het bord was ligt nu aarde die er niet was, een deel van de man zijn been staat er nog en de rest is een schaduw.
    Het komt erop aan het goede stuk te selecteren en op de juiste plaats te klonen.

    Heb hier even de man en het bord weggehaald.

    Photography is an art of observation.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer klonen

      Ja das een beetje beter als die van mij Het je dit met Photoshop gedaan of LR of nog iets anders. Het is inderdaad niet makkelijk.

      Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer klonen

        Nee Tom, het is niet gemakkelijk - niets is gemakkelijk ! Toch al even geprobeerd en dadelijk hulp gekregen, dat is tof. Om hinderlijke zaken weg te clonen heb je hier nu wel een drukke voor uitgekozen hé, bedoel veel werk aan doch hij kan zeker als oefening dienen. Allee, veel succes en wat geduld
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer klonen

          Thx Raymond. Ik vind het soms wel vervelend dat die tools altijd rond zijn. Soms zou een vierkantige tool om te klonen veel makkelijker zijn.

          Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: Eerste keer klonen

            Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
            Thx Raymond. Ik vind het soms wel vervelend dat die tools altijd rond zijn. Soms zou een vierkantige tool om te klonen veel makkelijker zijn.

            Tom
            Om een vierkante tool te gebruiken in klonen hoef je het ronde penseel enkel te vervangen door een vierkant penseel te kiezen in de paletten voor penselen - simpel en gemakkelijker om mee te werken in bepaalde gevallen
            Groetjes
            Renée

            Comment


            • #7
              Re: Eerste keer klonen

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
              Ja das een beetje beter als die van mij Het je dit met Photoshop gedaan of LR of nog iets anders. Het is inderdaad niet makkelijk.

              Tom
              Dit is gedaan met PE 9. Je hebt hier wel niet de gemakkelijkste gezocht om te beginnen.
              Persoonlijk zou ik gekozen hebben voor een groter diafragma wat de achtergrond wazig had gemaakt.
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: Eerste keer klonen

                Met al dat klonen, wordt dit geen betere foto... de achtergrond blijft storend, nee?
                dslr4dummies

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste keer klonen

                  Achtergronden heb je nu eenmaal niet altijd te kiezen. Bij motocross ZIJN die achtergronden nu eenmaal zo en dat hoort gewoon bij de sport. In de eerste plaats gaat het mij om de actie in de foto en niet over wat er in de achtergrond te zien is. Een foto is een weergave van de werkelijkheid, en zo was het daar toen ik die foto trok...

                  Tom
                  Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                  Mijn Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste keer klonen

                    Ik persoonlijk vind dat je zeer goede actiefoto's maakt. Deze ook weer, het onderwerp goed scherp, toch de beweging in de wielen en de opspattende aarde. En die achtergronden.... daar is al voldoende over geschreven, die zijn er nu éénmaal bij die gemotoriseerde sporten. Er worden steeds meer eisen gesteld aan de veiligheid van de toeschouwers (en maar goed ook), en daardoor heb je die drukke, rommelige toestanden die er bij horen hé.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste keer klonen

                      Dank je wel DJIvan. Ik vind ook gewoon dat die achtergronden erbij horen. Mij storen ze minder. Het gaat tenslotte om de actie, en niet de achtergrond

                      Tom
                      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                      Mijn Website

                      Comment

                      Working...
                      X