Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dit wordt mijn favoriete hoekje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dit wordt mijn favoriete hoekje

    De eerste vind ik wel erg mooi hoor !

    Om even kort op (een van je) vragen te antwoorden, de reden waarom de flits niet wou afgaan bij je sluitertijdkeuze, is omdat een flits tot maximaal 1/250ste van een seconde gaat, 1/1000ste is dus veel te kort om te flitsen, tis te zeggen, met high speed sync lukt dit wel (denk ik), maar daar weet ik zelf ook niks over

    Voor een goeie (dat vind ik toch) basiscursus: http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/

    Je hebt alvast 3 mooie exemplaren vast !
    Een fototoestel dat naar behoren werkt.
    Flickr
    tumblr

    Comment


    • #17
      Re: Dit wordt mijn favoriete hoekje

      Welkom ook van mijnentwege hier op het forum. Als binnenkomers zijn jouw foto's helemaal niet slecht. Enkel de laatste, daar is nogal hard geflitst op de kop en de vis zwemt bijna uit het kader. Best altijd wat meer ruimte geven in de kijk-, rij-, zwem-, vlieg- ...enz richting.
      Ik zou je ook aanraden van ofwel eens een deftig boek over fotografie te lezen en/of een cursus te volgen. Door steeds dezelfde foto te maken met verschillende instellingen tot je een goeie hebt leer je het niet, want dan weet je nog niet hoe het komt dat die ene goed is ! Als je alles begrijpt zal je het misschien nog plezanter (en meer verslavend ) vinden.
      Groetjes

      Comment


      • #18
        Re: Dit wordt mijn favoriete hoekje

        Wat boeken betreft: die van Scott Kellby zijn zeker interessant (zowel fotografie als bewerkingsprogramma's).
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #19
          Re: Dit wordt mijn favoriete hoekje

          Hallo allemaal, en opnieuw hartelijk dank voor de commentaren!

          @Nelita: Het toestelletje is een Fujifilm Finepix S1600.
          De volledige handleiding staat echter niet op de bijgeleverde CD-rom en moet apart worden aangekocht. Nu alleen nog online vinden (om te kopen dan, bedoel ik). Dank je wel voor de tip wat boeken betreft)

          @Jan.ds: hartelijk dank, ik had er zo'n vermoeden van dat het wel aan mij lag en niet aan het toestel zelf. Maar dit weet ik nu ook weer... Handig toch, een forum waarvan je slim wordt Ook mijn dank voor de link, ik ben inmiddels al aan het lezen geslagen.

          Het is inderdaad waar dat ik, door steeds dezelfde foto maar met andere instellingen te nemen,niet veel zal bijleren. Ik had het idee dat ik het allemaal wel zou kunnen onthouden, maar zo slim blijk ik ook niet te zijn

          Maar ik begin er aan met goede moed (en met behulp van de online basiscursus), dus ik heb er vertrouwen in dat er wel vorderingen zullen komen (vroeg of laat)

          Comment

          Working...
          X