Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijspan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijspan

    Ikzelf vind het een beetje spijtig van de achtergrond. Maar die man heeft daar de hele tijd gestaan toen ik aan het fotograferen was. Ook die stoel stoort mij wel wat. Maar vind toch dat de meeste aandacht naar de actie van de twee rijders gaat. Ze moeten nogal zwoegen om dat ding te laten gaan waar zij het willen



    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 140,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/1

    Bedankt voor kijken en schrijven.

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: Zijspan

    Heel jammer van de achtergrond, was anders een hele mooie foto geweest!
    Volgende keer zelf ergens anders gaan staan, misschien was meer naar links mogelijk zodat je vanuit een andere hoek kon fotograferen?

    Comment


    • #3
      Re: Zijspan

      Toch knap gedaan hoor! Laten we het een positieve draai geven en de omgevallen stoel op de achtergrond aanzien als een benadrukking van het wilde karakter van de race. enkel die man stoort daar wel wat.
      Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

      Comment


      • #4
        Re: Zijspan

        Alles stoort zo wat in deze opname en toch is het realistisch Een goede plaats zoeken Tom ! Je kan ook die man € 10,00 geven om iets te gaan drinken en dat hij zijn stoel dan ook meeneemt
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Zijspan

          Dat is het nu net. Er staan van die hoge HERAS hekken op die plaats en enkel de plaats waar ik deze foto heb genomen, is een opening om zonder die hekken te fotograferen. Ik heb ook enkele foto's waar de hekken wel opstaan, maar dat is niet zo mooi.
          Toen ik vroeger naar de cross ging kijken met mijn vader, stonden die hekken daar allemaal niet. Een paar houten palen met wat plastic lint rond dat was alles, veel makkelijker voor de fotografen.

          Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: Zijspan

            de pose is knap, hier zie je goed wat ze moeten doen voor dit masschien op de grond te houden
            de achtergrond neem ik er dit keer bij, de volgende beter
            Last edited by Frie01; 28 mei 2011, 19:10.
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Zijspan

              Weg met die kerel en het stoeltje


              Prima actiefoto, het is sleuren aan zo'n ding, paardewerk
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: Zijspan

                knap pixxel
                wat mij opvalt is de houding van het span, want mi komen ze uit een rechtse bocht, en het lijkt anders
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Zijspan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  knap pixxel
                  wat mij opvalt is de houding van het span, want mi komen ze uit een rechtse bocht, en het lijkt anders
                  Dat heet 'tegensturen'.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zijspan

                    De actie op zichzelf is zeer goed vastgelegd
                    't is te hopen Pixxel dat je de toelating had van Tom om aan zijn foto te prutsen
                    Mvg,
                    Eddy
                    Last edited by eddy007; 29 mei 2011, 06:13.
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zijspan

                      De actie is hier in ieder geval mooi vastgelegd. Ondanks de snelheid is het onderwerp mooi bevroren en toch spat de actie er nog af door de wegspattende aarde. Natuurlijk is het op zo'n evenement een kluwen van hekken, linten, palen .... enz. Ik kan me voorstellen dat het soms moeilijk is om een plaats te zoeken waar je die rommel niet in beeld hebt. Wat het aanpassen door Pixxel betreft, vind ik het een zeer verdienstelijke poging, maar een beetje met de grove borstel uitgevoerd. Misschien moet Tom het eens zelf proberen en er wat meer tijd in steken, zal wel wat werk aan zijn .
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zijspan

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        De actie is hier in ieder geval mooi vastgelegd. Ondanks de snelheid is het onderwerp mooi bevroren en toch spat de actie er nog af door de wegspattende aarde. Natuurlijk is het op zo'n evenement een kluwen van hekken, linten, palen .... enz. Ik kan me voorstellen dat het soms moeilijk is om een plaats te zoeken waar je die rommel niet in beeld hebt. Wat het aanpassen door Pixxel betreft, vind ik het een zeer verdienstelijke poging, maar een beetje met de grove borstel uitgevoerd. Misschien moet Tom het eens zelf proberen en er wat meer tijd in steken, zal wel wat werk aan zijn .
                        Groetjes
                        Dank voor je reactie DJIvan.

                        Ik heb hem niet bevroren, bedoel daarmee dat ik dezelfde sluitertijd heb als de andere foto's. De zijspan kwam hier gewoon uit de bocht en dus draaiden de wielen niet zo snel, dus ook minder beweging in de foto

                        Tom
                        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                        Mijn Website

                        Comment

                        Working...
                        X