Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
1. De hindernis links in beeld had er beter niet op gestaan, maar het moment is goed.
2. Goed moment, maar naar mijn mening iets te centraal. Compo iets anders dus.
3. Te laat. De landing in een jumping is een oninteressant moment.
Opmerking voor de 3 foto's: onderbelicht, achtergrond net iets te scherp (te grote DOF) en compo kon beter. Volgende keer iets meer inzoomen.
mvg,
Bart
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
foto1 is ietsje te vroeg , de andere twee te laat,
je positie is ook niet optimaal, schuin voor de hindernis is beter
en i.v.m. vips, als je je camera bij hebt kan je ook effe vragen of je in de vip sectie mag gaan staan om foto's te nemen, ik doe dat ook en vaak is dat geen probleem (ik blijf wel alleen staan voor bepaalde paarden, niet voor de hele wedstrijd),
foto1 is ietsje te vroeg , de andere twee te laat,
je positie is ook niet optimaal, schuin voor de hindernis is beter
en i.v.m. vips, als je je camera bij hebt kan je ook effe vragen of je in de vip sectie mag gaan staan om foto's te nemen, ik doe dat ook en vaak is dat geen probleem (ik blijf wel alleen staan voor bepaalde paarden, niet voor de hele wedstrijd),
(soms krijg ik zelfs gewoon een gratis bandje)
Ik vind 1 niet te vroeg. De afzet mag gezien worden.
De 2de is pal boven de sprong, het hoogste punt waar het paard zich bevindt. Leg mij eens uit waarom die te laat zou zijn?
3 is inderdaad te laat.
Schuin voor de hindernis is niet direct beter, maar wèl een pak gemakkelijker.
Goh, ik vrees dat bij iets serieuzere wedstrijden die VIP voor een amateur geopend zal worden. En al zeker niet met een gratis bandje. Het is te proberen, maar ik vrees er voor.
mvg,
Bart
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
sneller kon ik geen foto's maken de camera stond al op "hi speed"
ik vond het persoonlijk wel een mooië reeks
bedoel je ongeveer zo iets met meer schuin
sneller kon ik geen foto's maken de camera stond al op "hi speed"
ik vond het persoonlijk wel een mooië reeks
bedoel je ongeveer zo iets met meer schuin
Mee het parcours verkennen met de ruiters en je weet dat ze deze sprong op ongeveer daar zullen nemen, waarmee je dan ook onmiddellijk weet dat de staander van de hindernis waarschijnlijk hinderlijk zal zijn op de foto.
Persoonlijk vind ik het niet eens zo'n slechte foto. Alleen terug weer van vrij ver genomen, er staat weer heel veel op de foto.
mvg,
Bart
maar het is jammer dat het achterlijf van het paard "verdwenen" is en dat je quasi niets ziet van de ruiter haar gezicht.
Ook hier dezelfde opmerking, dat het gezicht er niet opstaat komt volledig door de opstelling van de fotograaf. De meeste ruiters kijken boven de sprong al naar de volgende hindernis. Dus indien het parcours mee verkend was met de ruiters, dan kan je weten dat de ruiter waarschijnlijk de andere kant zal opkijken tijdens de sprong.
mvg,
Bart
Ik vind 1 niet te vroeg. De afzet mag gezien worden.
De 2de is pal boven de sprong, het hoogste punt waar het paard zich bevindt. Leg mij eens uit waarom die te laat zou zijn?
3 is inderdaad te laat.
Schuin voor de hindernis is niet direct beter, maar wèl een pak gemakkelijker.
Goh, ik vrees dat bij iets serieuzere wedstrijden die VIP voor een amateur geopend zal worden. En al zeker niet met een gratis bandje. Het is te proberen, maar ik vrees er voor.
mvg,
Bart
met te vroeg heb ik het over maar een milliseconde, het is naar mijn mening in ieder geval de beste van de reeks, de 2e is eerder persoonlijke smaak, ik vind dat niet mooi als het paard net boven de hindernis hangt, zelfde geldt voor de opstelling, ik vind iets meer naar de voorkant van de hindernis nu eenmaal een mooiere opstelling, natuurlijk is die ook veel klassieker.
ik ben alles behalve een pro, ik probeer maar wat tips te geven dat misschien kunnen helpen
met te vroeg heb ik het over maar een milliseconde, het is naar mijn mening in ieder geval de beste van de reeks, de 2e is eerder persoonlijke smaak, ik vind dat niet mooi als het paard net boven de hindernis hangt, zelfde geldt voor de opstelling, ik vind iets meer naar de voorkant van de hindernis nu eenmaal een mooiere opstelling, natuurlijk is die ook veel klassieker.
ik ben alles behalve een pro, ik probeer maar wat tips te geven dat misschien kunnen helpen
Ik ben ook geen pro, verre van zelfs.
Een milliseconde wil zeggen dat het paard op dat moment een paar centimeter van de grond zou zijn met de voeten van het achterbeen. Zou niet veel verschil uitmaken qua positie t.o.v. de hindernis, maar het is niet meer de afsprong/-stoot die je ziet.
Bij foto 2 zie je het gebruik van de rug boven de sprong. Ik beweer niet dat het een topfoto is, maar hij mag zeker gezien worden. Nadeel hier is natuurlijk dat bij een foto van een bar de spa, genomen vanaf de zijkant, er 3 staanders voor het paard komen te staan.
Of een schuine positie mooier of klassieker is, dat laat ik buiten beschouwing, maar het is wel de betere, en verreweg de gemakkelijkste, positie om een scherpe foto te krijgen. Laat dit dan nog eens bewezen worden met de laatste foto die TS hier achteraf heeft gepost...
Oh, ik heb eens jouw statistieken bekeken, en ook jouw Flickr... Heel jammer dat ik, ondanks het feit dat jij vlotjes binnen en buiten kan wandelen bij de VIP's om van daar betere foto's te nemen, geen enkele foto van een paard ben tegen gekomen. Je maakte mij nochtans nieuwsgierig...
mvg,
Bart
Ongeacht de opmerkingen hier, waar ik mlee eens ben.
Vind ik dit een prachtige reeks ( de reeks op zich ), hoe oud is dat meisje? Prachtig gesprongen !
Niet makkelijk in beeld te brengen denk ik.
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Amaai Bart, je vliegt er nogal in Ik geloof dat jij een paardenkenner bent, is 't niet ?
Ja, dan kan je goede raad meegeven ! Voor een eerste keer dergelijk evenement volgen en proberen te fotograferen is het toch niet zo slecht hé : een verhaaltje zelfs met de VIP's inbegrepen
Amaai Bart, je vliegt er nogal in Ik geloof dat jij een paardenkenner bent, is 't niet ?
Ja, dan kan je goede raad meegeven ! Voor een eerste keer dergelijk evenement volgen en proberen te fotograferen is het toch niet zo slecht hé : een verhaaltje zelfs met de VIP's inbegrepen
Echt kenner zou ik mezelf niet noemen. Er zijn grotere kenners, en mensen die het veel beter weten vast te leggen dan ik.
Ik vond de eerste 2 foto's, en de achteraf geplaatste 4de foto vrij goed. De 3de was iets minder omdat de "landing" niet echt een moment is spannend is (behalve bij eventing, bij dieptesprongen dan).
Ik was eigenlijk nog behoorlijk positief bij mijn eerste comment dacht ik?
Alleen misschien een beetje geagiteerd door de vrij negatieve (en betweterige) comments van jm188, zonder dat ik ergens zijn paardenfoto's kan zien en beoordelen.
mvg,
Bart
PS: paardenfotografie is niet meteen het makkelijkste, en al zeker wedstrijdfoto's niet, wanneer je niet in de piste kan komen e.d. meer.
Persoonlijk had ik liever een reeksje gezien met de eerste of 2de foto, de laatste foto en misschien nog een foto op een andere sprong.
Qua scherpte springt de laatste foto er natuurlijk uit. De kleuren zijn ook een pak beter dan bij de eerste reeks.
Echt kenner zou ik mezelf niet noemen. Er zijn grotere kenners, en mensen die het veel beter weten vast te leggen dan ik.
Ik vond de eerste 2 foto's, en de achteraf geplaatste 4de foto vrij goed. De 3de was iets minder omdat de "landing" niet echt een moment is spannend is (behalve bij eventing, bij dieptesprongen dan).
Ik was eigenlijk nog behoorlijk positief bij mijn eerste comment dacht ik?
Alleen misschien een beetje geagiteerd door de vrij negatieve (en betweterige) comments van jm188, zonder dat ik ergens zijn paardenfoto's kan zien en beoordelen.
mvg,
Bart
PS: paardenfotografie is niet meteen het makkelijkste, en al zeker wedstrijdfoto's niet, wanneer je niet in de piste kan komen e.d. meer.
Persoonlijk had ik liever een reeksje gezien met de eerste of 2de foto, de laatste foto en misschien nog een foto op een andere sprong.
Qua scherpte springt de laatste foto er natuurlijk uit. De kleuren zijn ook een pak beter dan bij de eerste reeks.
ik maak paardenfoto's vooral voor mijn familie en hun kennissen, daarmee dat ik het al een paar keer gedaan heb, het is niet echt mijn interesseveld in fotografie, (ik doe dat al langer dan dat ik eigenlijk met fotografie bezig ben, de eerste jaren zelfs gewoon op de sport stand van de camera )
ik wou gewoon wat tips en opbouwende kritiek geven, het laatste wat ik wou doen was betweterig overkomen en mensen agiteren, als mijn comment zo overkwam was dat niet de bedoeling.
ik ben zelf helemaal nog niet lang met fotografie zelf bezig en laat staan dat ik er goed in ben, het is hier de beginnershoek en we proberen elkaar maar te helpen he
bedankt voor al de reacties
nu weet ik weer waar ik de volgende keer moet op letten
ik was van mening dat de ganse hindernis er moest opstaan
ik heb nog eens door de foto's gebladerd en en crop van eentje gemaakt
dit zou het volgens de tips ongeveer moeten zijn denk ik
Comment