Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijne Engelse cocker .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijne Engelse cocker .

    Canon EOS 550D
    Canon EF-S 18-200mm F:3.5-5.6 IS
    F / 5.6
    iSO 200
    Belichting 1/ 1000 SEC
    brandpuntafstand 70 mm

    Hier nog eentje van onze Bazil .
    Deze is wat bewerkt .



    Deze is niet bewerkt .



    Ik heb sinds kort een labtop en ik vind het veel moeilijker om de kleuren te zien tegen over vroeger op mijne vaste pc .
    Last edited by maudy; 26 mei 2011, 15:24.

  • #2
    Re: Mijne Engelse cocker .

    Hier zit wel één en ander fout:
    Onderwerp staat centraal
    Foto genomen in felle zon in de vroege namiddag, weinig contrast en kleur
    Lichtmeting stond op veld ipv. center(weight)
    De ogen van de hond zijn rood ?
    Denk niet dat je hiervan nog iets kan maken met PS, best eens opnieuw beginnen op een later uur, de zon is te geweldig.
    Photography is an art of observation.

    Comment


    • #3
      Re: Mijne Engelse cocker .

      De ogen zijn niet rood dat is de tan boven zijn ogen het is een black&tan cocker .Van de andere gegevens kan ik alleen maar bijleren

      Comment


      • #4
        Re: Mijne Engelse cocker .

        Je hebt volgens mij oververscherpt als je dat als bewerking noemt. Zie voor de rest geen verschil. Lager standpunt innemen in dergelijke situaties en een onderwerp dat beweegt (loopt) is zonder ervaring moeilijk correct te vangen. Hou het in den beginne maar gewoon, dat is al moeilijk genoeg
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Mijne Engelse cocker .

          Helaas moet ik het schrijven: de hond is veel mooier dan de foto. Probeer eerst eens een
          mooi portret, je gaat zien dat het met zo'n vacht al moeilijk genoeg is.

          Comment


          • #6
            Re: Mijne Engelse cocker .

            Ok ik ga er meteen eentje posten .

            Comment


            • #7
              Re: Mijne Engelse cocker .

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Je hebt volgens mij oververscherpt als je dat als bewerking noemt. Zie voor de rest geen verschil. Lager standpunt innemen in dergelijke situaties en een onderwerp dat beweegt (loopt) is zonder ervaring moeilijk correct te vangen. Hou het in den beginne maar gewoon, dat is al moeilijk genoeg


              Voor mij is dat verscherpen een bewerking normaal bekijk ik de foto's zoals ze zijn zonder iets te veranderen elke nieuweling moet leren daarom ben ik lid geworden van dit forum en van kritiek kan je alleen maar bijleren .

              Comment


              • #8
                Re: Mijne Engelse cocker .

                Hoi,
                ik vind de compo minder geslaagd, de ogen van de hond zullen in principe nooit rood zien zoals bij een mens.
                Dieren hebben een vlies voor de ogen dat een verkleuring geeft ( groen, geel , afhankelijk van de invalshoek en licht ). Toch heb ik de indruk dat je aan de ogen iets hebt willen corrigeren?
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                Comment


                • #9
                  Re: Mijne Engelse cocker .

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                  Hoi,
                  ik vind de compo minder geslaagd, de ogen van de hond zullen in principe nooit rood zien zoals bij een mens.
                  Dieren hebben een vlies voor de ogen dat een verkleuring geeft ( groen, geel , afhankelijk van de invalshoek en licht ). Toch heb ik de indruk dat je aan de ogen iets hebt willen corrigeren?
                  sorry vergeten, het lijkt of je de bruine tanning boven de ogen van de hond zo mooi rond hebt gemaakt , kan ook toeval zijn hoor ?
                  mvg Bruno D.G.
                  Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijne Engelse cocker .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                    Hoi,
                    ik vind de compo minder geslaagd, de ogen van de hond zullen in principe nooit rood zien zoals bij een mens.
                    Dieren hebben een vlies voor de ogen dat een verkleuring geeft ( groen, geel , afhankelijk van de invalshoek en licht ). Toch heb ik de indruk dat je aan de ogen iets hebt willen corrigeren?
                    Aan de ogen is niets gedaan

                    Hier zie je dat het zijn eigen oogjes zijn .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijne Engelse cocker .

                      Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                      Aan de ogen is niets gedaan

                      OK, ik dacht het , omdat de bruine vlekjes zo mooi rond waren.
                      mvg Bruno D.G.
                      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                      Comment

                      Working...
                      X