Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretjes

    Deze foto's zijn gemaakt voor een cursus digitale fotografie dat ik volg aan het cvo in Leuven. De foto's mochten niet bewerkt worden dus...
    Alvast bedankt voor jullie opmerkingen!



    1/100s
    ISO1600
    35mm
    f/1,8



    1/500s
    ISO3200
    35mm
    f/1,8



    1/200S
    ISO3200
    35mm
    f/1,8
    Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

  • #2
    Re: Portretjes

    Waarom neem je die met 35 mm?
    De foto's op zich vind ik wel mooi qua scherpte en contrast, maar ik houd niet van de vervorming die die brandpuntafstand met zich mee brengt.

    Comment


    • #3
      Re: Portretjes

      Met zo'n brandpuntsafstand krijg je heel grote neuzen, zoals hier op de foto's ook te zien. Vind dit voor de onderwerpen niet erg flatterend. Bij de 3e foto scheelt er iets aan de ogen mi, maar kan mis zijn.
      Z/W omzettingen zijn wel goed geslaagd.

      Grtz, Jelle
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

      Comment


      • #4
        Re: Portretjes

        Jammer van de vervormingen...
        Niet enkel de neuzen zien er groot uit, maar ook de voohoofden krijgen rare vormen en proporties vind ik....

        Comment


        • #5
          Re: Portretjes

          Ondanks de vervorming vind ik de tweede foto wel mooi,mooi omgezet en mooie onscherpteverloop,mooi van licht ook vind ik,.Voor portretten is een lichte tele veel meer geschikt dan een 35mm.Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

          Comment


          • #6
            Re: Portretjes

            Heb al deze foto's genomen met de 35mm omdat ik hier die mooie onscherpte mee heb.
            Ben nog aan het sparen voor een lichtsterke 70-200. Of is een 50mm f/1,4 of f/1,8 al voldoende hiervoor?
            Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

            Comment

            Working...
            X