Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontluchten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontluchten.

    Vanwege de zeer hoge belangstelling voor mijn dieren uit Planckendael kan ik niet anders dan verder plaatsen. Een Pelikaan (dat denk ik toch) die zijn verenjas even ontlucht in de vroege ochtendzon.



    Kijk, geniet en schrijf, dank u allen.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Ontluchten.

    Grappige foto Raymond,hij moet er precies eens over nadenken voor hij in bad gaat,maar fotografisch gezien kan hij me echter niet zo bekoren,te veel zwart,de vogel
    ( denk ook een pekikaan) is niet echt scherp,ik zou hem eventueel vierkant maken,maar het nadeel van je onscherpte zal je hier parten spelen denk ik.Het is een plezante foto,maar geen goeie,veel grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

    Comment


    • #3
      Re: Ontluchten.

      Het is inderdaad een grappige foto - zelfs met de geringe scherpte vind ik hem goed dde vogel is precies evenwichtsoefeningen aan hetn uitvoeren. Qua kleuren kan ik geen oordeel geven het nog alltijd problemen met alle grijs en zwart tinten die hebben door mijn ogen allemaal een roze of paarse schijn en kan spijtig genoeg de witbalans van mijn ogen niet wijzigen zoals op een camera, dus kijk ik maar zoals ik het zie.
      Groetjes
      Renée

      Comment


      • #4
        Re: Ontluchten.

        De weerspiegeling van de pelikaan vind ik prachtig!
        Het oorspronkelijke beeld van de pelikaan vind ik minder qua belichting, maar ik zou het wellicht niet beter doen...
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Ontluchten.

          Dacht net het zelfde als Nelita,
          de weerspiegeling in het water is zeer mooi,
          grt Rosie
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

          Comment


          • #6
            Re: Ontluchten.

            idd mooie weerspiegeling
            maar een beetje aan de donkere kant
            niet dat ik het beter zou kunnen wel integendeel!
            mvg. Hans
            Alleen mensen met fantasie,
            hebben oog voor de werkelijkheid.
            Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

            Comment


            • #7
              Re: Ontluchten.

              Mooie foto maar net zoals iedereenzegt.. Jammer van de donkere elementen in de vleugels. Dat is wel wat jammer.
              http://www.yonaweb.be/passero
              Flickr Photostream

              Comment


              • #8
                Re: Ontluchten.

                Oké, dat is normaal, ieder zijn mening - we moeten ons daar bij neerleggen ! Ik hou wel van contrast (te merken aan mijn reacties) en deze pelikaan zat nu netjes in het prachtige licht precies alleen voor hem bestemd dus mijn favoriete moment. De onscherpte durf ik betwisten (niet akkoord) maar ga er niet over discussiëren
                Zoals ik al opmerkte, "beestjes" zoals van dergelijk genre, doen het niet zo goed in beginnershoek. Doch iedereen die al reageerde oprechte dank
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Ontluchten.

                  Deze vind ik goed. Ondanks het nogal donkere in de foto. Trouwens ook wel echt grappig hoe hij daar zit. Lijkt echt alsof hij daar al uren zo zit, zijn handdoek vergeten na in bad te gaan dus maar in sprijdstand zijn vederkleed later opdrogen door de zon die nog net ietsje te hoog zit om erbij te gaan zitten.
                  Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                  Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ontluchten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Oké, dat is normaal, ieder zijn mening - we moeten ons daar bij neerleggen ! Ik hou wel van contrast (te merken aan mijn reacties) en deze pelikaan zat nu netjes in het prachtige licht precies alleen voor hem bestemd dus mijn favoriete moment. De onscherpte durf ik betwisten (niet akkoord) maar ga er niet over discussiëren
                    Zoals ik al opmerkte, "beestjes" zoals van dergelijk genre, doen het niet zo goed in beginnershoek. Doch iedereen die al reageerde oprechte dank
                    Hoe kom je daar nu bij dat beestjes van dat genre het niet goed doen in de Beginnershoek?
                    Ik zie geregeld heel fraaie ook al is daaraan soms best wat te sleutelen en/of wat van te
                    leren. Eveneens bij deze en dat zal wellicht ook je bedoeling zijn geweest.

                    Laat ik daaraan toevoegen dat ik deze pelikaan in dat mooie licht een andere (vierkante)
                    uitsnede zou hebben gegeven. In ieder geval zou ik de weerspiegeling van vleugels en kop
                    hebben afgesneden. Dat levert voor mij een aangenamer compositie met een duidelijker
                    aandacht voor de vogel (in plaats van voortdurend de aandacht te moeten verleggen van
                    vogel naar evenbeeld).
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ontluchten.

                      Inderdaad grappig.
                      Mooi in het licht en op mijn scherm is hij scherp.
                      Ik zou onderaan wat meer gecropt hebben maar dat blijft persoonlijk (croppen).
                      Mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ontluchten.

                        Grappige foto! De pelikaan lijkt wel een tekenfilmfiguur....
                        De pelikaan zelf vind ik mooi belicht, maar alles errond vind ik wat donker...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ontluchten.

                          Vind het een heel goede weergave van deze pelikaan en mooi scherp volgens mij
                          het enige wat mij een beetje stoort is de schaduw die hem precies in 2 knipt, maar dat is te verwaarlozen

                          Groetjes
                          Sebastien
                          Heb geen ervaring maar al doende leert men

                          https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ontluchten.

                            Rechtzetting!!!! Na nog eens de foto bekeken te hebben van je pelikaantje moet ik met heel rode wangen vaststellen dat de foto wel scherp is,bij het inzoomen kreeg ik heel veel blokjesvorming te zien,vandaar...,ik weet niet wat er gebeurd is,heeft mijn scherm het laten afweten of had ik zand in mijn ogen...Maar scherp is hij nu wel,mijn excuses voor de verkeerde comment.Grtjes Francine
                            Last edited by Francine Versluys; 23 mei 2011, 16:57.
                            Zo veel mensen, zoveel meningen
                            Groetjes Francine

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ontluchten.

                              Grappige pose Raymond. Maar zoals sommigen al zegden, kan de belichting mij ook niet echt bekoren. Vind hem nogal donker.

                              Tom
                              Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                              Mijn Website

                              Comment

                              Working...
                              X