Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddenstoelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paddenstoelen

    In het najaar heb ik wat paddenstoelen gefotografeerd, wat vinden jullie ervan?



  • #2
    Re: Paddenstoelen

    Ze zijn wel "gelukt" zoals men dat zegt, maar je zal creatiever uit de hoek moeten komen m.a.w. je standpunt ten opzichte van het object is bepalend
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Paddenstoelen

      en welk standpunt had ik dan moeten aannemen volgens u?

      Comment


      • #4
        Re: Paddenstoelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Norvi Bekijk bericht
        en welk standpunt had ik dan moeten aannemen volgens u?
        Ik denk bvb aan het onderste gedeelte van het "dak" van de paddenstoel, daar waar de sporen zitten. Sorry, maar 'k kan het precies niet anders uitleggen (ben namelijk geen grote natuurkenner - wel -liefhebber).
        Er stond ooit een artikel in Shoot over het fotograferen van paddenstoelen.
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Paddenstoelen

          Inderdaad als je de sporen ziet is het natuurlijk een mooiere foto maar dit was echt het laagste punt vanwaar ik kon fotograferen zonder een storende voorgrond en zonder de paddenstoel te moeten plukken.

          Comment


          • #6
            Re: Paddenstoelen

            Wat ook kan helpen, is werken met Live view (als je dat hebt, natuurlijk).
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Paddenstoelen

              'Don't shoot flowers from above' en dat geldt ook voor paddestoelen.

              Gewoon je camera op een beanbag op de grond leggen, spiegel opklappen activeren en een afstandsbediening gebruiken.

              De storende grassprietjes en takjes eerst verwijderen.

              Op je liveview scherm kan je goed zien wat het resultaat wordt.

              Gelukkig zijn paddestoelen niet zo snel als insecten en hebben ze geen last van de wind, dus kan je er gerust je tijd voor nemen !

              Veel succes.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Paddenstoelen

                Op de derde bemerk ik een blauwzweem... Spijtig, want de foto oogt meteen wat minder fris.
                Voorkeur voor foto 1, omwille van het standpunt en de compo.
                Je hebt het onderwerp uit het midden gezet en bij dit eekhoorntjesbrood ben je volgens mij wel plat op de buik gegaan...
                Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

                Comment


                • #9
                  Re: Paddenstoelen

                  Ik volg de vorige comment,de eerste is de mooiste omwille van je lage standpunt, je hebt ook een mooie Dof Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paddenstoelen

                    inderdaad plat op de buik want ik heb geen live view en lager ging echt niet.
                    En blauwzweem nu zie ik het ook, dat hij het minst scherp is had ik wel al opgemerkt maar het blijft moeilijk plat op de buik dan nog rekening houden met de lichtinval en weten dat de ondergrond mossig (en dus nat) is.
                    De foto's zijn genomen in het najaar en ik was eigenlijk niet op zoek naar paddenstoelen maar alleen wat met de kinderen in het bos aan't wandelen en als je dan zoiets ziet probeer je dat toch op een zo goed mogelijke manier te vereeuwigen en ik hoop dat het een beetje gelukt is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paddenstoelen

                      Macrofotografie moet je niet doen als je met de kinderen op stap bent of de hond uitlaat, maar daar moet je echt tijd voor maken en je goed voorbereiden.

                      Als ik foto's van libellen wil maken, wacht ik ook niet tot ze toevallig aan de tuinvijver van mijn buurman zitten, maar dan ga ik op zoek naar een natuurgebied waar ik verwacht dat ze wel kunnen zitten. En als ik daar 50 km voor moet rijden, dan is t zo.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment

                      Working...
                      X