Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bochtenwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bochtenwerk

    Yep, goed geraden. Weer motocross



    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 300,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/1




    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 170,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/1




    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 150,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F9,0
    ISO: 100
    Compensation: EV -2/3

    Ik weet dat bij deze laatste de rijder niet scherp genoeg is, maar ik vond de actie die de foto weergeeft wel mooi. De rijder is trouwens ook in actie en mag ook getoond worden, dus ik vond het toch een geslaagde foto.
    Kan die onscherpte te maken hebben met het F getal? Of is dit bewegingsonscherpte?

    Benieuwd wat jullie ervan vinden.

    Bedankt voor het kijken en de eventuele reacties.

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: Bochtenwerk

    ga voor de scherpte van de tweede, maar de actie en compo van de eerste.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Bochtenwerk

      De eerste vind ik de mooiste van compo,ik volg Bouk in zijn mening,maar vind het voor alle drie toch een prestatie om ze zo mooi te krijgen hoorGrtjes Francine
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

      Comment


      • #4
        Re: Bochtenwerk

        Hier volg ik ook de mening van Bouk.
        Maar zonder meer 3 plaatjes om trots op te zijn.

        mvg,
        Sandorfi
        mvg,
        Sandorfi.
        Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

        Comment


        • #5
          Re: Bochtenwerk

          Ook ik volg Bouk. Scherpte bij de tweede zit zeker goed. De eerste heeft de beste compo.
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Bochtenwerk

            Bouk, Francine, Sandorfi en Nelita: Bedankt voor de comments. Ik vond de eerste ook beste qua compo. Bij de tweede moest ik de rijder in het midden houden voor die zand die wegspat in beeld te houden. Als ik links meer zou croppen, zou het daar te weinig ruimte hebben.
            De laatste vind ik de mooiste actiefoto.

            Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

            Comment


            • #7
              Re: Bochtenwerk

              De eerste is voor mij de beste Tom, alleen dat reclameplaatje rechts nog even wegclonen.
              De tweede is uiteraard de scherpste, de crosser komt wel rechttoe-rechtaan. De derde is ook scherp en de onscherpte die ervaren wordt is bewegingsonscherpte en daar is in acties niets mis mee, kan zelfs nog meer verdragen. De achtergrond is niet bepaald rustig of te weinig meegaand in de beweging. Vanwaar steeds die discussies over die scherpte blijven komen is mij een raadsel hoor Het is de auteur die bepaalt en beslist !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Bochtenwerk

                Je ziet direct dat er veel actie in foto zit.

                Knappe opnames, de bewegingsonscherpte stoort mij minder.
                Groetjes,
                Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Bochtenwerk

                  Raymond en Timpi, bedankt voor jullie reacties. Inderdaad spijtig van de achtergrond Raymond. Maar deze bocht kan ik niet anders fotograferen. Er staan overal wel camionetten of caravans. Ik moest de scherptediepte misschien wat minder gezet hebben.

                  De bewegingsonscherpte vind ik inderdaad ook niet erg. Er zijn al genoeg crossfoto's op het internet die 'bevroren' zijn. Genomen met heel korte sluitertijden dus, wil ik iets anders brengen dan hun Meer actie in de foto's en daar hoort wat onscherpte bij

                  Raymond, ook nog bedankt voor het antwoord op mijn vraag

                  Tom
                  Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                  Mijn Website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bochtenwerk

                    Klasse Tom
                    1-2-3 in die volgorde voor mij
                    ik kijk hier met bewondering naar!
                    gisteren 20 foto's van galoperende paarden gemaakt....
                    allemaal voor de prullenmand. vandaar mijn
                    mvg. Hans
                    Alleen mensen met fantasie,
                    hebben oog voor de werkelijkheid.
                    Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bochtenwerk

                      Geen eenvoudige klus en behoort niet tot mijn persoonlijke favoriete onderwerpen. Hier kies ik voor de actie en de suspens van de eerste foto.
                      groeten,
                      deka
                      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bochtenwerk

                        Volpe en Deka, erg bedant voor de reacties!

                        Tom
                        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                        Mijn Website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bochtenwerk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                          Ik weet dat bij deze laatste de rijder niet scherp genoeg is, maar ik vond de actie die de foto weergeeft wel mooi. De rijder is trouwens ook in actie en mag ook getoond worden, dus ik vond het toch een geslaagde foto.
                          Kan die onscherpte te maken hebben met het F getal? Of is dit bewegingsonscherpte?
                          Ik denk dat het een combinatie is van beweging en de motard die net van je scherpstelpunt wegrijdt, want de meeste scherpte zit op het startnummer op de motor.
                          Iets eerder afdrukken ware misschien beter geweest.
                          Ik ben het er trouwens mee eens dat er al genoeg bevroren beelden bestaan van crossmoto's in actie. Chapeau dat je hier probeert van af te stappen.

                          De eerste is veruit de beste hier, (ik denk wel dat je F-getal nog wat hoger kon) de actie zit er goed in maar ook je compositie is heel goed.
                          De tweede zit imo iets te krap in het kader.

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Vanwaar steeds die discussies over die scherpte blijven komen is mij een raadsel hoor Het is de auteur die bepaalt en beslist !
                          Uiteraard heb je gelijk dat de fotograaf zelf beslist wat hij al dan niet scherp in beeld brengt, maar om een algemeen gevoel van een gelukte foto te krijgen moet er wel iets scherp zijn (liefst je onderwerp).
                          In de motorsport ga je in de eerste plaats de helm van de piloot proberen scherp te krijgen.
                          Het is trouwens het contrast tussen een scherp onderwerp en een onscherpe achtergrond dat onze hersenen als 'snelheid' ervaren. Een volledig onscherpe foto ervaren onze hersenen meestal als mislukt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bochtenwerk

                            Dank voor je Reactie! Ben blij dat je van mijn aanpak 'houdt'
                            Diafragma is door camera gekozen. Ik had hem op TV (sluitertijdvoorkeur) staan. Misschien had ik de ISO wat hoger moeten zetten...
                            Oei...de helm? Daar stel ik meestal niet scherp op. Ik neem het middelste punt (omdat daar ook de lichtmeting gedaan wordt) en stel dan scherp op de motor.

                            Tom
                            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                            Mijn Website

                            Comment

                            Working...
                            X