Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De bron.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De bron.

    De zon, onmisbaar en de moeder van alle licht en leven. Niet spectaculair maar wou de bron van het licht even tonen waarmee wij als fotografen werken en (soms) mooie foto's maken.



    Bedankt voor het kijken en reacties.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: De bron.

    Knap om die zon er zo goed op te krijgen (niet totaal uitgebrand) met die mooie stralen. Ook de elementen in deze foto zijn goed gekozen: wolken die de zon kunnen bedekken en groene planten die het zonlicht nodig hebben.Voor mij zeker een geslaagd plaatje hoor!
    Grt. Jef

    Comment


    • #3
      Re: De bron.

      Heel mooi gedaan, vind die regenboogkleurtjes in de zonnestralen mooi. Alleen twijfel ik over die flare (wel eigen aan tegen de zon in fotograferen) of hoe noemt dat midden in de bomen. Ik zeg wel 'twijfel' hé, de ene keer vind ik het erbij horen, de andere keer dan weer niet.... Benieuwd wat de anderen er van vinden.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: De bron.

        Dat laat je ons zeer mooi zien,
        knap gedaan
        grt Rosie
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

        Comment


        • #5
          Re: De bron.

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Heel mooi gedaan, vind die regenboogkleurtjes in de zonnestralen mooi. Alleen twijfel ik over die flare (wel eigen aan tegen de zon in fotograferen) of hoe noemt dat midden in de bomen. Ik zeg wel 'twijfel' hé, de ene keer vind ik het erbij horen, de andere keer dan weer niet.... Benieuwd wat de anderen er van vinden.
          Groetjes
          Mij stoort die flare eigenlijk helemaal niet, net omdat het erbij hoort en ze hier niet op een storende plaats zit, in die bomen dus. Beetje groen op groen.
          Ik vind het een plaatje
          oefenen = leren
          Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

          Comment


          • #6
            Re: De bron.

            Hofie, Djivan, Rosie en Laatbloeier, dank voor de fijne commentaar
            Wat die "flair" betreft heb ik er aan getwijfeld deze te verwijderen, maar na een tijdje aarzelen besloot ik deze te laten omdat het toch een stuk deel uitmaakt de sfeer en het licht die dit veroorzaakt (via de lens, weliswaar). Men kan het storend vinden dat is geen erg, ieder zijn mening
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: De bron.

              Een harde zon, ik zou deze niet durven maken. Bang mijn ogen te beschadigen, dacht dit ergens eens gelezen te hebben.
              Lensflare wordt meestal afgebroken en toch zie ik het graag in sommige foto's.
              De gedachte alleen al achter deze foto vind ik zo mooi dat het zeker een foto waard is.
              Het is maar de manier waarop je alles bekijkt die het verschil in het leven maken.
              Geslaagd in je opzet GR
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: De bron.

                Mooi gedaan Raymond. Zeker geen makkelijke lijkt me! Maar toch heel goed belicht.

                Tom
                Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                Mijn Website

                Comment


                • #9
                  Re: De bron.

                  Knappe foto: de zon met zijn stralen, de flair (hoort er volgens mij echt wel bij) en dan het effect van het zonlicht op de bladeren... Mooi!
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: De bron.

                    Ben ik blij dat ik in mijn commentaar een paar keer gezegd heb dat ik twijfelde..... zo zie je maar hé, de één is voor, de ander is tegen, nog een ander (ikke) twijfelt..... dus voor elk wat wils hé .
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: De bron.

                      Voor mij kan het zoals hij hier is. Het tegenlicht geeft mooi structuur in het bladerdek.
                      groeten,
                      deka
                      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                      Comment


                      • #12
                        Re: De bron.

                        Ja, voor en soms tegen dat brengt leven in de brouwerij hé Gelukkig hebben we ieder onze gedachten en zolang die ordentelijk uitgewisseld worden hebben we een mooie bezigheid
                        Allen bedankt voor jullie mening
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: De bron.

                          Voor mij is deze foto geslaagd. Om zo in tegenlicht een foto te nemen is (naar mijn bescheiden mening) niet eenvoudig.

                          Peter
                          There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
                          (Ansel Adams)

                          Comment


                          • #14
                            Re: De bron.

                            Ik sluit me aan bij de rest hoor,heel mooi gedaan en de flare.... Voor mij hoort die er helemaal bij, het onderwerp is het zonlicht he,het licht in de fotografie en flare hoort daar zeker bijGrtjes Francine
                            Zo veel mensen, zoveel meningen
                            Groetjes Francine

                            Comment


                            • #15
                              Re: De bron.

                              is dit een reactie op mijn post in jouw vorig topic?
                              in elk gevan heb je de bron van al ons moois, mooi in beeld gebracht.
                              en laat zemaar lullen over flare zo veel ze willen het hoort nu eenmaal bij dit soort plaatjes

                              groetjes
                              renske

                              Comment

                              Working...
                              X