Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onze pa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onze pa

    Voor een uitnodiging heb ik een foto nodig van pa. Ik had er eentje van op een familiefeestje maar de achtergrond was heel storend.

    Niet gemakkelijk! Kan de bewerking volgens jullie mee door?


    Dit is het origineel:


    Hartelijk dank voor het kijken
    Groetjes, chris

  • #2
    Re: onze pa

    Ik vind van wel, maar wie ben ik

    Neat Image of dergelijk programma zou handig zijn voor de ruis weg te werken (tenzij deze met opzet is gemaakt natuurlijk).
    Merci en groetjes
    Insta | Flickr | Facebook

    Comment


    • #3
      Re: onze pa

      Je hebt van het origineel een goede uitsnit gemaakt en de foto is zeker aanvaardbaar voor een uitnodiging Het donkere gedeelte nog ietsje oplichten (de lichte kant moet blijven zoals ie nu is) en misschien een klein beetje meer contrast = zoeken naar een juist evenwicht
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: onze pa

        Vind de kleurenversie ietsjes gemoedelijker, minder streng. Ik meen zelfs iets van milde
        spot te ervaren. Lijkt me geen man om bij met flauwe excuses te komen aanzetten.

        Comment


        • #5
          Re: onze pa

          EXIF-gegevens zou ik graag eens zien...

          Leuke ZW-foto.

          Groeten,
          Sidney.
          Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
          Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
          [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

          Comment


          • #6
            Re: onze pa

            Mooie foto! Zwart wit is ook mooier dan kleur. Met kleur is er veel afleiding, bij zwart wit komt de gezichtuitdrukking beter over.
            Jacques Bakker
            www.fotohandig.be

            Comment


            • #7
              Re: onze pa

              Als je de arm zou wegwerken op de kleurenversie en dezelfde crop zou maken zou ik die ook wel mooi vinden. Je moet natuurlijk zelf zien hoe de rest van de uitnodiging eruit ziet om te zien of de kleurenfoto of zwartwit foto er het best bij past.
              Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
              Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

              Comment


              • #8
                Re: onze pa

                ga voor de crop in kleur.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: onze pa

                  Hey! bedankt voor de fijne reacties allemaal! Hier heb ik wat aan!

                  dit ziin de exif-gegevens:

                  Camera Canon EOS 450D
                  Exposure 0.006 sec (1/160)
                  Aperture f/5.0
                  Focal Length 109 mm
                  ISO Speed 1600

                  Ja, ik weet het ISO 1600 Ik had deze op automatisch gezet om toch een paar geslaagde foto's aan het feestje over te houden Vandaar de ruis natuurlijk!

                  De bg van de bewerkte versie is gemaakt met een stuk van de originele bg die ik via transformatie uitgerokken heb. Gevolg: nog meer ruis!
                  En ja, onze Pa staat er inderdaad redelijk steng op, vooral in de zw-w versie. En dat terwijl hij dat eigenlijk niet is.

                  Conclusie: voor de uitnodiging (afdruk van ongeveer 4x4) kan hij ermee door. Voor in de woonkamer probeer ik nog eens een zachter en vriendelijker portret te maken.

                  Het oplichten van de linkerzijde van zijn gezicht probeer ik ook nog!

                  Bedankt allemaal!

                  Comment


                  • #10
                    Re: onze pa

                    Ik vind dat je pa er wel mooi staat in de zwart-wit versie,streng zou ik het niet noemen,eerder met ondeugende binnenpretjes,zou rechts ook een beetje oplichten,vind dit een heel mooie en bruikbare crop. Grtjes Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

                    Comment


                    • #11
                      Re: onze pa

                      ik vind de zwart wit best top; maar ik stoor me zelden aan ruis.

                      groetjes
                      renske

                      Comment


                      • #12
                        Re: onze pa

                        zwart wit is best. moet anderen wel bijtreden i.v.m. streng uitzicht.
                        Je pa heeft de look van een "echte schoolmeester" en dat ik niet slecht bedoelt hoor, komt streng maar zeer gemoedelijk over
                        Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: onze pa

                          Ik vind de zwart-wit versie wel mooi
                          Misschien ietsje meer contrast en de ogen een beetje oplichten?
                          Had (weer) misschien beter geweest als je de korte kant belicht had ipv de lange?
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: onze pa

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Je hebt van het origineel een goede uitsnit gemaakt en de foto is zeker aanvaardbaar voor een uitnodiging Het donkere gedeelte nog ietsje oplichten (de lichte kant moet blijven zoals ie nu is) en misschien een klein beetje meer contrast = zoeken naar een juist evenwicht
                            Hier moet ik mij bij ansluiten heb het geprobeerd en de zw-wit opname bewerkt zoals hierboven is prima
                            groetjes
                            Renée

                            Comment

                            Working...
                            X