Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze kat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onze kat

Ik heb zaterdag een D7000 gekocht en dan kan je het natuurlijk niet laten om die wat uit te proberen.
    Heb enkele opname's genomen in de natuur en ook thuis, van onze kat.

Ik weet dat het moeilijk is om goede foto's te nemen van huisdieren dus elke commentaat is welkom.
    Dat mag gaan over scherpte, kleuren,...

Ik vermoed dat die iets te donker is? Hoe vinden jullie de compositie?

http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

Re: Onze kat

foto is iets te groot (max 900 pixels hier)
    inderdaad te donker, lijkt me ook niet volledig superscherp (maar kan zijn omdat het nu een beetje verkleind wordt)
    Compo ? de kat ligt wel leuk, het groen erachter leidt af. Zou zelf meer inzoomen op de kat
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Inderdaad een beetje donker. Met de compositie op zich is niets mis, maar de achtergrond
      leidt een beetje te veel af.

Comment

Ik heb deze foto genomen op volledig automatische stand. Het groene icoontje
        Hoe zou het komen dat de foto dan te donker is? Ik weet dat de auto stand geen wonderen doet maar vroeg het me gewoon af... De sensor moet dan toch iets opvangen waardoor hij een lagere sluitertijd kiest?

Ik moet nog wat leren werken met de manuele of semi automatische standen...
        http://www.yonaweb.be/passero
        Flickr Photostream

Comment

Misschien heb je als punt voor de belichting op het wit van de kat gericht wat lichter is als de rest waardoor het toestel dacht dat het allemaal wel licht genoeg was..
          Automatische stand doet soms rare dingen.
          Zo neemt hij bij mij soms F2.7 voor een landschapsfoto .. ook niet echt aan te raden.

Het is niet altijd slecht, maar het is toch aan te raden om toch wat over je instellingen te leren zodat je kan verbeteren indien nodig.
          Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
          Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Comment

Working...
          X