Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studiofoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studiofoto

Een tweede poging in de studio. Deze keer met een echte persoon in plaats van de paspop vorige keer.
    Ik heb getracht om me zoveel als mogelijk aan de regeltjes te houden (beide ogen zichtbaar, scherpstellen op de ogen, ...) maar alle tips zijn meer dan welkom want ik amuseer me er echt wel mee en wil me dus wat meer hierop gaan concentreren.

Lessons learned:
    • de kamer is veel te klein om een foto ten voeten uit te maken
    • het achtergronddoek is hier ook veel te klein voor (2m x 3m)
    • bovendien blijft het doek kreuken vertonen en die zijn zichtbaar op het resultaat
    • zwart is niet zwart maar eerder grijs, misschien ook door het doek?

-- exif --
    Camera Model: Canon (Canon EOS 50D)
    Lens Focal Length: 18,00 mm (0-0 mm)
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F5,0
    ISO: 100
    Compensation: EV 0

hoofdlicht: Falcon Eyes SS150F + Softbox 50x70cm
    schaduwlicht: idem naar beneden gericht, weerkaatst op gouden reflector
    haarlicht: Falcon Eyes SS150F + Conical snoot

Re: studiofoto

Maar men ziet weer eens dat opmaakartiesten en gezichtsschilders helemaal niet nodig zijn
    om iemand mooi af te beelden.
    Ik kan dit zeer waarderen uw zelfkritiek ten spijt.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

vind het gezicht net wat tè oranje en wat vlekkerig.
      ook de pose vind ik niet mooi met zulks weegedraaide ogen, komt er te veel oogwit in beeld.
      belichting vind ik wel geslaagd, geen schaduwwerking.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik vind het een mooie. De ogen hadden misschien iets mider weggedraaid mogen zijn.
        Vindt het ook knap dat je de opstelling erbij hebt gezet. Kan ik veel van leren
        Waarom een softbox naar beneden richten en dan een reflecttor plaatsen ?
        speciaal voor de schaduw ?

grtz patje

Comment

technisch ok volgens mij, knap gedaan
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ook de pose vind ik niet mooi met zulks weegedraaide ogen, komt er te veel oogwit in beeld.
            belichting vind ik wel geslaagd, geen schaduwwerking.
            grt,bouk.
            Hier kan ik wel in volgen.
            Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
            Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Comment

Bedankt voor de info zover!

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Maar men ziet weer eens dat opmaakartiesten en gezichtsschilders helemaal niet nodig zijn om iemand mooi af te beelden.
              Ik kan dit zeer waarderen uw zelfkritiek ten spijt.
              Bedankt! Wat bedoel je met "uw zelfkritiek ten spijt"? Bedoel je dat ik geen reden heb om te klagen over de achtergrond bv of bedoel je net het omgekeerde? No offence hoor, ik wil maar bijleren.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ook de pose vind ik niet mooi met zulks weegedraaide ogen, komt er te veel oogwit in beeld. belichting vind ik wel geslaagd, geen schaduwwerking.
              grt,bouk.
              TNX bouk, oogwit valt me nu ook op sinds jij er over begon, volgende keer neem ik dit dus zeker mee!
              Zou je die huidskleur aangepakt hebben met visagie, nabewerking of een andere instelling van het fototoestel? Zou dat ook niet kunnen komen door de gouden reflector? Het was de eerste keer dat ik die gebruikte namelijk.
              De schaduwwerking is wel even zoeken geweest maar door te flitsen van onderen via die reflector waren plots alle schaduwproblemen opgelost.

Oorspronkelijk geplaatst door patje760 Bekijk bericht
              ik vind het een mooie. De ogen hadden misschien iets mider weggedraaid mogen zijn. Vindt het ook knap dat je de opstelling erbij hebt gezet. Kan ik veel van leren. Waarom een softbox naar beneden richten en dan een reflecttor plaatsen ?speciaal voor de schaduw ?
              grtz patje
              Die ogen zal ik inderdaad volgende keer beter moeten doen, het probleem was me niet opgevallen maar nu jullie er over beginnen let ik er ook wel op telkens ik de foto bekijk. Bedankt voor de tip! De opstelling er bijzetten vind ik toch geen overdreven luxe als je zelf iets wilt bijleren. Enerzijds kunnen jullie er inderdaad ook uit leren en anderzijds kunnen de mensen met meer ervaring sneller uitleggen waarom bepaalde zaken goed of fout zijn hé.
              Die reflector was inderdaad voor de schaduw. Haar rechteroog en het kuiltje in haar rechterwang bleven maar voor problemen zorgen tot ik uiteindelijk deze opstelling uitprobeerde en alle schaduwproblemen waren direct van de baan. Eentje om te onthouden dus .
              Last edited by DidierS; 16 mei 2011, 22:24. Reden: rechter-linker-probleempje...

Comment

Dat van de ogen is al terecht gezegd:

maar vind hem toch heel knap belicht...
                Wat betreft het gordijn...subtiel beetje met je zwart spelen...

Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Working...
                X